کد خبر: ۳۳۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت : فروش لوازم یدکی در بازار تقریبا صفر شده و کسادی شدیدی بر کل بازار لوازم یدکی حاکم است.

تقاضای قطعات یدکی در بازار به صفر رسید

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت : فروش لوازم یدکی در بازار تقریبا صفر شده و کسادی شدیدی بر کل بازار لوازم یدکی حاکم است.

کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : به نظر می رسد مردم منتظرند تا ببیند نتیجه عملی توافقات هسته ای بر بازار ، نرخ ارز ، میزان واردات و قیمت کالاها چه تاثیری می گذارد از این رو برای خرید دست نگه داشتند بنابراین اگر مطمئن شوند که هیچ حرکتی نخواهد شد بازار به تدریج از رکودی جدی تا حدودی خارج خواهد شد.

وی  تصریح کرد : در حال حاضر نسبت تقاضا به عرضه تقریبا به نصف رسیده چرا که به میزانی فروشنده لوازم یدکی در بازار وجود دارد که علاوه بر فروشنده های فاقد پروانه کسب که در بازار فعالیت دارند ، 10 هزار نفر نیز دارای پروانه کسب و عضو اتحادیه لوازم یدکی هستند.

وی گفت : متاسفانه دست در بازار فروش لوازم یدکی زیاد شده است بنابراین زمانی که تقاضا افت می کند رکود ایجاد می شود البته اتحادیه می تواند جلوی کسانی را که فاقد پروانه کسب بوده و در بازار اقدام به فعالیت می کنند را بگیرد اما به دلیل دستوری که به اتحادیه ها ابلاغ شده در حال حاضر اتحادیه اجازه چنین کاری را ندارد.

وی افزود : بر اساس ابلاغی که صورت گرفته و با شرایط بسیار راحتی که در نطر گرفته شده ،اتحادیه ها موظف هستند به هر کسی را به اتحادیه مراجعه می کند و خواستار جواز کسب است ، پروانه کسب ارائه کنند در حال که در گذشته سابقه فعالیت و اطلاعات کافی از بازار لوازم یدکی در این صنف از ملزومات ارائه جواز کسب بود.

به گفته وی اعمال برخی از قوانین عبور و مرور مانند اجرای طرح ترافیک ، افزایش قیمت بنزین و همچنین نرخ بیمه ها را در کاهش تقاضا در بازار لوازم یدکی تاثیر گذاشته است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات در ادامه به عدم تغییر قیمت لوازم یدکی در بازار اشاره کرد و گفت : در این مدت به جهت رقابت زیادی که در بازار فروشندگان لوازم یدکی وجود دارد امکان افزایش قیمت وجود ندارد ضمن اینکه گاها عرضه کنندگان به دلیل مشکلات مالی و بدهی ، ناگزیر به فروش قطعات به قیمت خرید و یا حتی کمتر از قیمت خرید می شوند.

کاظمی همچنین در خصوص نصب برند شناسا بر روی قطعات یدکی گفت : با توجه به تاثیر نصب برند شناسا بر تضمین کیفیت قطعات این طرح هم اکنون در حال اجرایی شدن است.

 

وی تاکید کرد : هم اکنون تعدادی از شرکتهای عضو اتحادیه در حال استفاده از این طرح هستند و لوگوی شناسا بر روی قطعات آنها نصب شده است.

وی گفت : البته اجرای این طرح بستگی به تقاضا دارد در صورتی که تقاضا افزایش یافته این طرح موفق خواهد بود اما در غیر این صورت و ادامه رکود مسلما طرح نیز موفق نخواهد بود.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"