کد خبر: ۳۳۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

بسته سیاستهای جدید حمایت از تولید نهایی شده است

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، رییس جمهور اعلام کرد: بسته سیاستهای جدید حمایت از تولید با هدف ایجاد و تقویت رونق اقتصادی در شش ماهه دوم امسال ، نهایی شده است و این می تواند حرکت خوبی در مسیر رونق اقتصادی ایجاد کند و جزئیات آن توسط وزیران مربوطه ، بزودی به مردم اعلام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در همایش همایش بین المللی سیاست های صنعتی و تجاری، هدف دولت یازدهم را تقویت بخش خصوصی و ایجاد یک رقابت سالم در اقتصاد دانست و تصریح کرد: مسیر آینده ایران اسلامی ، مسیر رونق و رشد اقتصادی ، صادرات غیرنفتی ، جذب سرمایه داخلی و خارجی و اشتغال برای نسل تحصیل کرده خواهد بود.

رییس جمهوری گفت: بی تردید اقتصادی که در فکر صادرات و واردات نباشد، به بیرون و مزیت های اقتصادی توجه نکند و انحصار را کنار نگذارد،  نمی تواند اقتصادی جهشی و رو به جلو باشد و دولت یازدهم معتقد است در صورتی می توانیم در زمینه اقتصادی حرکت مناسب و مستمری داشته باشیم که شرایط و محیط اقتصادی مناسبی فراهم آید و فضای کسب و کار بهبود یابد.

رییس شورای اقتصاد با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در شرایط جدید برای  میزبانی خوب و دعوت از همه کارآفرینان خارجی برای وارد کردن سرمایه و تکنولوژی به کشور، گفت: ما نیازمند تحرک جدید برای تجارت خارجی، صادرات نفتی و اشتغال هستیم.

دکتر روحانی همچنین اشاره کرد که ایران از حضور همه سرمایه گذاران استقبال می کند و هیچوقت مانع حضور سرمایه گذاران آمریکایی نبوده و امروز هم اگر آنها بتوانند موانع را بردارند، راه پیش همه باز است.

رییس جمهوری همچنین یکی از سیاستهای اصلی دولت را کاهش تورم و رشد و رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد:هدف دولت کاستن از نرخ تورم تا رسیدن به نرخ تک رقمی است .

دکتر روحانی اظهارداشت: سال گذشته اقتصاد ایران 3 درصد رشد داشته است اما باید بتوانیم مشکلات تولید را حل و فصل کنیم.

رییس جمهوری در ادامه به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5  اشاره کرد و گفت:توافق هسته ای یکی از فرازهای بزرگ در سیاست خارجی و در تاریخ دیپلماسی جهان است و ما در مذاکرات هسته ای دنبال ایجاد فضای جدید در منطقه و جهان بودیم، این فضا برای ما اهمیت دارد.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به اینکه "در جریان مذاکرات هسته ای،  میز دیپلماسی برای اولین بار نشان داد که قدرت منطق می تواند بر قدرت تهدید و فشار به خوبی پیروز شود "، افزود: یکی از خطاهای بزرگ در سیاست خارجی آمریکا این است که یک موضوع ملی و بین المللی را به یک دعوای حزبی تبدیل کردند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"