کد خبر: ۳۴۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

تاكيد نعمت زاده بر افزايش مبادلات تجاری و بازرگانی ايران و برزيل

به گزارش گروه صنعت خبر خودرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران و برزیل در منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین با داشتن جمعیتی حدود 300 میلیون نفر و ظرفیت های بالای اقتصادی از فرصت خوبی برای گسترش همکاریها در تمام زمینه ها برخوردارند.

در همایش تجاری ایران و برزیل با اشاره به تحریم های ناحق و تحمیل شده به ایران در گذشته افزود: برزیل در صنایع هوایی پیشرفت خوبی داشته و ایران در دوره جدید می تواند همکاری خوبی در تامین بخشی از نیازهای صنایع هوایی و هواپیما در بخش سویل و همچنین بخش غیرنظامی و آموزشی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به محدودیت هایی که ایران به لحاظ تعداد هواپیمایی که در اختیار دارد، دو کشور می توانند با تغییر شرایط همکاری های خود را در این زمینه گسترش و ارتباطات مستقیم هوایی و دریایی میان دو کشور با هدف توسعه همکاریها در دستور کار قرار گیرد.

نعمت زاده گفت: برزیل با توجه به استعدادی که در بخش کشاورزی و دامداری دارد دو طرف می توانند همکاریهای خوبی در تجارت مواد غذایی و پروتئینی داشته باشند اما بسنده کردن به این بخش با توجه به ظرفیت ها و توانمندیهای دو طرف قانع کننده نیست و دو طرف می توانند در بخش های مختلف صنعتی و معدنی همکاری های خود را گسترش دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ‌همانگونه که برزیل از نظر شرایط اقلیمی دارای موقعیت ممتازی است ایران هم از نظر منابع هیدروکربوری و ذخایر نفت و گاز شرایط ویژه ای دارد و دو طرف می توانند در زمینه تولید و فرآوری مواد شیمیایی و پتروشیمیایی همکاری کنند.

نعمت زاده افزود: در بخش معدن دو طرف از ظرفیت های خوبی برخوردارند و می توانند همکاری های خود را در حوزه اکتشاف همچنین بهره برداری از معادن سنگ آهن ، ذغال سنگ ، طلا ، مس و سایر مواد معدنی اقدام به سرمایه گذاری مشترک کنند.

وی همچنین به سایر زمینه های همکاری از جمله صنایع پیشرفته ، صنایع الکترونیک ، اتوماسیون ، سیستم های کنترل ، نرم افزار و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت:‌ ایران به اتفاق همسایگان خود جمعیتی بیش از 350 میلیون نفر را تشکیل می دهد که می تواند مرکزی برای انجام سرمایه گذاریهای مشترک، تولید انواع محصولات بویژه تولید محصولات حلال و عرضه آن در دنیا باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"