کد خبر: ۳۴۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴

اجرای بسته رونق اقتصادی از نیمه دوم آبان

به گزارش گروه صنعت خبر خودرو، رئیس کل بانک مرکزی از اجرای بسته رونق اقتصادی از نیمه دوم آبان خبر داد و گفت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده و تزریق منابع و حمایت از طرح های عمرانی آغاز شده است.

ولی الله سیف در حاشیه همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گشایش یافت،  در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما که بسته رونق اقتصادی از چه زمانی اجرایی خواهد شد ، افزود : دستگاه های مختلف در این زمینه مسئولیت های متفاوتی دارند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامات خود را آغاز کرده است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی ؛ این بانک مسئول مراقبت از رشد نقدینگی و تورم حاصل از اجرای بسته رونق اقتصادی است و با ملاحظاتی این بسته را پیش خواهد برد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان آنکه با وجود شرایط تحریم ایران در بخش فناوری اطلاعات دستاوردهای مناسبی داشته است ، گفت : در سال های گذشته شاهد رشد و توسعه فناوری های الکترونیک بودیم و با توجه به شرایط جدید بین المللی بخش خصوصی می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی ادامه داد : بانک مرکزی زمینه حضور بخش خصوصی برای ایفای نقش جدی تر را نیز فراهم خواهد کرد.

سیف درباره اینکه آیا پول های بلوکه شده به صورت نقدی وارد کشور می شود یا خیر؟ افزود: اصولا نیازی به ورود نقدی پول های بلوکه شده نیست و این پول ها می تواند به حساب های بانکی فعال و همچنین حساب های کارگزاری ها که به دلیل شرایط جدید ایجاد شده - منتقل شود و با دستوراتی که از طرف بانک مرکزی و صاحب حساب صادر می شود به مصرف برسد.

وی گفت : برای دولت سرمایه گذاری هایی مهم است که به توسعه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی منجر شود و بانک مرکزی در این جهت حرکت می کند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان آنکه حجم کل تراکنش های بانکی 10 برابر حجم نقدینگی کل کشور است که در بستر بانکداری الکترونیک انجام می شود ، گفت : سامانه ساتنا نیز وظیفه جابجایی 5 و 7 دهم  برابر نقدینگی کشور را برعهده دارد.

نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش در فضای پس از تصویب برجام ، با هدف توسعه  تعاملات بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات صنایع مالی و کارت و پرداخت برگزار شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"