کد خبر: ۳۴۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

دولت نباید پیش از ابلاغ تسهیلات خرید ، بسته پیشنهادی را رسانه ای می کرد

 

به گزارش خبر خودرو،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : دولت باید پس از قطعی شدن پرداخت تسهیلات و ابلاغ آن ، اقدام به اعلام تسهیلات خرید به متقاضیان می نمود این در حالی است که رسانه ای شدن آن و انتظار ایجاد شده  پیش از پرداخت ، موجب کاهش تقاضا در بازار خودرو شده است.

 

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : زمانی که موضوعی رسانه ای می شود توقعات و انگیزه متقاضیان بیشتر می شود بنابراین زمانی که انگیزه مصرف کنندگان با در بسته مواجه می شود سرخورده شده از این رو تا هنگامی که مجددا این شوک ایجاد شود سختی هایی را به همراه داشته و قطعا موج بوجود آمده را از بین خواهد برد.

وی با اشاره به تاثیر بسته پیشنهادی دولت در رفع نیاز نقدینگی خودروسازان و قطعه سازان داخلی اظهار داشت : در شرایطی که خودروسازان با مشکلات نقدینگی مواجه هستند بالطبع در پرداخت مطالبات قطعه سازان نیز با مشکل روبرو هستند اما ناگزیر با  بازپرداخت حداقل چند ماهه پرداخت کنند بنابراین موجب شده که تولید و اوضاع نقدینگی قطعه سازان نیز با مشکلات جدی روبرو شود.

وی خاطر نشان کرد : در صورتی که بسته پیشنهادی دولت و ارائه تسهیلات به متقاضیان محقق شود امکان بهبود اوضاع نقدینگی خودروسازان تا حدودی وجود خواهد داشت  اما به شرط اینکه میزان تسهیلات اختصاص یافته رقمی باشد که پاسخ گوی بخش زیادی از متقاضیان خرید در بازار خودرو بوده و  خودروساز نیز در مسیر پرداخت مطالبات قطعه سازان هزینه کند.

وی تاکید کرد : در صورتی که تسهیلات ارائه شده موجب شوک در بازار خودرو شود و خودروساز نیز به درستی برنامه ریزی نماید امکان بهبود اوضاع نقدینگی قطعه سازان وجود دارد.

نماینده  لنجان در خانه ملت اظهار داشت :  البته ارائه تسهیلات خرید برای رفع رکود از بازار خودرو موجب گلایه بسیاری از جوانان در آستانه ازدواج شده که چرا تسهیلات برای خرید خودرو ارائه می شود اما برای وام ازدواج جوانان اقدام عملی صورت نمی گیرد.

منصوری در ادامه به ارائه پیشنهادی در خصوص اختصاص تسهیلات دولت به خودروسازان پرداخت و گفت : دولت باید تسهیلات خرید را به نوعی در اختیار خودروسازان قرار می داد تا خودروساز مبلغی را بابت مطالبات به قطعه سازان پرداخت می نمود و درصدی را نیز به متقاضیان خرید خودرو به روش اقساطی و بدون دریافت بهره اختصاص می داد.

وی با اشاره به تاثیر ارائه تسهیلات خرید به متقاضیان خودرو تاکید کرد : قطعا این روش پیشنهادی بسیار بهتر از اختصاص تسهیلات خرید به متقاضیان خودرو با بهره در نظر گرفته شده از سوی دولت است.

وی گفت :  در صورتی که تسهیلات اختصاصی به خودروساز ارائه شود و شرکتها با شرایط فروش اقساطی چند ماهه و بدون بهره و صرفا با کارمزد 4 درصد  و یا بیشتر به متقاضیان ارائه کنند موجب افزایش انگیزه در خریداران و بالارفتن تقاضای خرید و امکان انتخاب مصرف کنندگان از یکی از روش ها می گردید.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"