کد خبر: ۳۴۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

بهانه ای برای کاهش هزینه خودروهای مستهلک و رونق بازار خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : مزیت اختصاص تسهیلات خرید به خودروهای فرسوده و نقش مثبت آن در کاهش آلودگی هوا و جذب بیشتر دارندگان خودروهای فرسوده ، مسلما تصمیم بسیار خوبی از سوی دولت خواهد بود.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : خروج خودروهای فرسوده به جهت مزیتی که دارد ضمن اینکه مشکلات مصرف سوخت و محیط زیست را حل می کند ، باعث جایگزینی خودروهای فرسوده با یک خودروی جدید خواهد شد.

وی تصریح کرد : جایگزینی خودروهای جدید در ناوگان حمل و نقل عمومی باعث می شود که عملا چرخش تولید و نقدینگی در شرکتهای خودروسازی به حرکت در آید از این رو هر گونه مخالفت در این راستا قطعا منطقی نخواهد بود.

وی گفت : هر نوع اعتباری که به مردم داده شود تا به معیشت آنها کمک نموده و موجب کاهش آلودگی فضای جامعه شود مسلما مورد استقبال قرار گرفته از این رو دلیلی برای مخالفت با این تصمیم وجود ندارد.

وی افزود : با این تصمیم و اقدام در جهت آن ضمن اینکه خودروی فرسوده از چرخه حرکت خارج می شود بلکه خودروی فرسوده نیز تبدیل به یک خودروی جدید  می شود.

وی با اشاره به مزیت خروج خودروی فرسوده اظهار داشت : خرید خودروی جدید در مقایسه با خروج خودروهای فرسوده کمک زیادی به اقتصاد نمی کند زیرا زمانی که خودروی فرسوده وجود دارد یعنی افزایش مصرف بنزین ، آلایندگی بیشتر هوا و افزایش هزینه و استهلاک خودرو که همه اینها قطعا به  ضرر ملی است.

نماینده لاهیجان در خانه ملت تصریح کرد : هنگامی که خودرویی از چرخه تولید حذف و خودرویی جدید جایگزین می شود عملا این مساله به اقتصاد معیشت ، اقتصاد محیط زیست و چرخش نقدینگی کمک می کند.

ندیمی افزود : دلیلی ندارد که در خصوص اختصاص تسهیلات برای خروج خودروهای فرسوده مخالفتی شود ضمن اینکه هر گونه ایجاد مزیت ایرادی نداشته بلکه سیاست درستی است واثرات بسیار خوبی را در جامعه خواهد داشت.

وی گفت : با تصمیمی که اعلام شده دارندگان خودروهای فرسوده به این بهانه می تواند خودشان را از هزینه های سر سام آور خودروی مستهلک نجات داده و  خودروی جدید خریداری نمایند.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"