کد خبر: ۳۴۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴

لزوم دستیابی به نرخ معقول تعرفه واردات خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با ایجاد فضای رقابت و قیمت گذاری خودرو بر اساس عرضه و تقاضا ، زمینه و انگیزه کافی برای رشد کیفی خودروهای داخلی فراهم خواهد شد.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو  افزود : در صورتی که مشتریان براساس قیمت های تعیین شده در بازار عرضه و تقاضا کالای خود را خریداری کنند قطعا هیچ گونه اجحافی به مصرف کننده و تولیدکننده  داخلی نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت اقدام اشتباهی است ، تصریح کرد : با رفع مشکل قیمت گذاری خودرو ، نرخ تعرفه واردات خودرو باید منطقی شود تا  ضمن اینکه تولید کننده داخلی آسیب نمی بیند ، مصرف کننده نیز در خرید هر نوع خودرویی حق انتخاب داشته باشد.

وی تاکید کرد : زمانی که قیمت خودرو آزاد می شود و بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است مسلما نرخ تعرفه نیز ، نباید غیر منطقی باشد تا مشتریان بواسطه تعرفه ها در خرید و انتخاب خودرو تحت فشار قرار نگیرند.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در صورتی که تعرفه واردات معقول شود ضمن اینکه خودروساز به ارتقاء کیفیت تولیدات می پردازد ، تیراژ تولید را نیز افزایش داده و در این راستا قیمت خودرو ارزان تر و رقابت پذیری بهتری را در این راستا شاهد خواهیم بود .

منصوری افزود : قطعا در این شرایط خودروساز است که تعیین می کند که چگونه در این بازار رقابت کند بنابراین چنانچه قیمت را آزاد و تعرفه واردات را همانند سایر کشورهای تعیین شود یقینا مصرف کننده داخلی خودروی ایرانی را انتخاب و خریداری خواهد نمود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"