کد خبر: ۳۴۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

امروز صنعت خودرو نیازمند توجه جدی به کیفیت در تولید است

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت لایحه رفع موانع تولید در کشور گفت : در صورتی که دولت به جای ارائه بسته پیشنهادی خروج از رکود ، به موضوع لایحه رفع موانع تولید اقدام می نمود حرکت موثر تری در وضعیت کنونی بود.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو به جامعیت لایحه رفع موانع تولید در مقابل محدودیت های بسته پیشنهادی دولت پرداخت و اظهار داشت : هرچند دولت در بسته پیشنهادی با اختصاص تسهیلات به صنعت خودرو به دنبال خروج از رکود این صنعت است اما به نظر می رسد این روند حمایت چندانی را از تولید به همراه نخواهد داشت.

وی تصریح کرد : چنانچه دولت در بسته پیشنهادی بخشی از تسهیلات را به صنایع داخلی که در فعال سازی حوزه صادرات موثرند ارائه می نمود حرکت بسیار خوبی بود این در حالی است که بخش زیادی از تصمیمات دولت در بسته پیشنهادی به جای خروج رکود از تولید در کشور صرفا مربوط به صنعت خودرو و رونق در این حوزه است.

وی با اشاره به عدم تاثیر تسهیلات اختصاص یافته در رفع مشکلات صنعت خودرو  خاطر نشان کرد : امروز صنعت خودرو نیازمند توجه جدی به کیفیت در تولید است خودروسازان باید پاسخ گوی نیاز منطقی مصرف کنندگان باشند این در حالی است که عدم ارتقاء لازم در این راستا موجب ناراحتی و گلایه بسیاری از مشتریان داخلی شده است.

نماینده گرمسار و ...... در مجلس شورای اسلامی یاد آورشد : با حمایت تسهیلاتی از مصرف کنندگان داخلی و افزایش توان مالی مشتریان ، استقبال از خرید خودرو بیشتر گردیده در حالی که باید این مساله نیز مورد توجه قرار گیرد که ورود این تعداد خودرو به  جامعه چه اثراتی را در جریان ترافیک و آلایندگی هوای شهرها خواهد داشت.

کاتب افزود : در وضعیت کنونی کشور بخش زیادی از تسهیلات حمایتی دولت باید در جهت رونق اقتصادی و در حوزه های تولیدی و صنایع کشاورزی و صنایعی که در توسعه صادرات نقش مهمی دارند هزینه شود .

وی تصریح کرد : امروز خودروسازان برای حضور در بازارهای جهانی باید نسبت به ارتقاء کیفیت در تولید اقدامات جدی تری را داشته باشند و بیشتر از تولید و عرضه بیشتر خودرو در داخل به این مساله اهتمام بورزند.

وی تاکید کرد : صنعت خودرو ایران برای پیوستن به WTO و  ورود به بازار آزاد در دنیا در جهت تولیدات رقابتی تلاش بیشتری نموده و در این راستا نسبت به مساله تعرفه واردات نیز تصمیمات موثر و مقتضی گرفته شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخل و موضوع اقتصاد مقاومتی گفت : توجه به اقتصاد مقاومتی تنها در صنعت خودرو نیست ویاید این مساله در سایر صنایع تولید در کشور مدنظر قرار گرفته و دنبال شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"