کد خبر: ۳۴۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، کاهش تقاضا در بازار وارداتی ها ، منجر به افت 90 درصدی واردات خودرو در شش ماهه اول امسال گردید.

کاهش شدید تقاضا در بازار وارداتی ها و افت 90 درصدی واردات خودرو به کشور

 

به گزارش خبر خودرو ، کاهش تقاضا در بازار وارداتی ها ، منجر به افت 90 درصدی واردات خودرو در شش ماهه اول امسال گردید.

 

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، براساس آخرین آمار گمرک واردات خودروهای سواری در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد، 89 درصد کاهش داشته به طوری که بر اساس اعلام رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران، واردات خودروی سواری در مهرماه سال ۹۳، ۲۵ هزار و ۶۲۴ دستگاه بوده در حالی که در مهرماه امسال به ۲ هزار و ۹۰۷ دستگاه کاهش یافته است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به آمار گمرک مبنی بر کاهش واردات خودرو در شش ماهه اول امسال ، افت تقاضا را دلیل اصلی کاهش 90 درصدی واردات خودرو به کشور اعلام کرد و گفت : ارائه تسهیلات خرید به متقاضیان خودروهای داخلی و استقبال بازار از این تصمیم کاملا روشن می نماید که کمپین نخریدن خودرو و قوانین و مقررات دست و پا گیر در بازار بی تاثیر بوده و تنها موضوعی که در بازار خودرو وجود دارد عدم تقاضا خرید خودرو است.

 فرهاد احتشام زاده افزود : با شرایطی که در وضعیت کنونی بازار خودرو کشور ایجاد شده مسلما تحریک زیادی به سمت تقاضا وجود خواهد داشت طبعا در چنین شرایطی واردکنندگان نیز متناسب با نیاز بازار اقدام به واردات می کنند.

وی گفت : در شرایطی که تولیدکنندگان هماهنگی آهنگ تولید برای آنها بسیار سخت و دشوار است در واردات این نظم کاملا برای واردکننده قابل تطابق بوده و به سهولت می تواند واردات را منطبق با میزان فروش نماید.

وی تصریح کرد : کاهشی که در واردات خودرو رخ داده کاملا منطبق با تقاضا در بازار بوده و منجر به افت حدود 90 درصدی واردات خودرو و کاهش حجم در این بخش در مهرماه امسال شده است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت : البته محرکی های سمت تقاضا برای خودروهای وارداتی هم مدنظر است چنانچه برخی از برندها نیز چنین حرکتی را آغاز کردند حتی برخی از آنها از اوایل امسال اقدام به این کار نمودند به طوری که کمپین مختلفی نیز به آنها منتسب شد اما امروز بعد از 6 ماه کاملا مشخص که تحریک تقاضا نیاز این حوزه است.

احتشام زاده همچنین شرایط کنونی بازار خودروهای وارداتی را موجب خروج بخش زیادی از واردکنندگان خرد و غیر رسمی اعلام کرد و گفت : امروز واردکنندگان رسمی نیز  شرایط تحریک تقاضا و شرایط اقساطی  بلند مدت و جذابی را در دستور کار قرار دادند به طوری که حجم زیادی از واردکنندگان خردی که در بازار وجود داشتند بواسطه عدم شفافیت کار و  عدم توانایی استفاده از روزنه هایی که در بازار وجود داشت حضورشان در بازار کمرنگ شده و عملا با کاهش تقاضا تمایلی برای حضور در این بازار نداشته و جذابیت بازار برای آنها کم شده است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"