کد خبر: ۳۴۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

لزوم تحریک تقاضا در حوزه رقابت در صنعت خودرو

 به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : هر چند اقبال خوبی از سوی متقاضیان خرید خودروهای تسهیلاتی صورت گرفت اما همچنان مصرف کننده داخلی خواستار کیفیت و کسب خدمات پس از فروش مناسب توسط خودروسازان داخلی است.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به برنامه دولت برای تحریک تقاضا در بازار خودرو تصریح کرد : اقدامی که در جهت حمایت از توان مالی متقاضیان و تحریک تقاضا در بازار خودرو صورت گرفت ، منجر به خرید خودرو توسط اقشاری با توان مالی  متوسط به بالا گردید چرا که اقساط تعیین شده برای قشر متوسط به پایین رقمی نیست که از عهده این بخش از جامعه بر آید.

وی تاکید کرد : در صورت عدم توجه به مواردی چون کیفیت ، قیمت و خدمات پس از فروش پیش بینی می شود همچنان کمپین نخریدن خودرو ادامه یابد از این رو دولت باید برای صنعت خودرو برنامه داشته و در پی کیفی سازی در این حوزه از صنعت باشد.

وی خاطر نشان کرد : هر چند با ارائه تسهیلات 25 میلیونی خرید ،انبار شرکتهای خودروساز خالی شد اما قطعا ادامه چنین سیاست هایی می تواند بی نظمی و به دنبال آن موجب سرکوبی تولیدات داخلی شود.

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت : صنعت خودرو ایران نیازمند بازنگری ، بازسازی و کیفیت بخشی در این حوزه است از این رو به نظر می رسد شرایط کنونی بهترین فرصت است که دولت با اعمال سیاست های دقیق و حساب شده صنعت خودرو را به سمت تولید خودروهای جدید و متنوع ، متناسب با نیاز جامعه سوق دهد.

نکو همچنین با توجه به توان و سلایق متفاوت مصرف کنندگان خودروهای داخلی ، اظهار داشت : امروز باید سیاست دولت متفاوت از شیوه  های که بکار گرفته بوده و اجازه ندهد روند فعلی ادامه یافته چرا که موجب زمین گیر شدن مجددا صنعت خودرو شود.

وی در ادامه در خصوص تاثیر قطعی شدن سند برجام و توافقات هسته ای بر صنعت خودرو گفت : قطعا با قطعی شدن برجام و رفع تحریم ها شاهد اتفاقات مثبتی در صنعت خودرو خواهیم بود چرا که موجب همکاری های جدید میان شرکتهای اروپایی و ایرانی شده و زمینه رقابت در این عرصه از صنعت فراهم خواهد شد البته پس از توافقات یقینا مصرف کننده داخلی متقاضی خرید خودروهای فعلی با این شرایط کیفی نخواهند بود.

وی تاکید کرد :  امروز باید تحریک تقاضا در حوزه رقابت شکل گیرد تا زمینه حضور صنعت خودرو ایران در بازارهای جهانی فراهم شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"