کد خبر: ۳۴۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴

کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب راهکاری برای رفع مشکل صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه و راهکار موقتی تسهیلات خرید خودرو ، گفت : تصمیمات دولت در قالب بسته پیشنهادی خروج از رکود ، هر چند در وضعیت اقتصادی کشور و خودروسازان موثر بوده اما قطعا راهکار اساسی نیست.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : کش و قوس‌های فراوانی که در یکی دو سال اخیر ایجاد شد منجر به تشکیل کمپین‌ نخریدن خودرو داخلی گردید که مسلما حل این مشکل نیازمند چاره‌اندیشی اساسی است.

وی تصریح کرد : : با تجاربی که در اجرای طرح اختصاص تسهیلات خرید خودرو کسب شد قطعا می توان این گونه سیاست ها را با رویکرد و شیوه بهتری دنبال نمود.

وی در ادامه با اشاره به سابقه صنعت خودرو در ایران خاطر نشان کرد : اجرای طرح خرید تسهیلاتی خودرو هر چند به برخی از دغدغه‌های موجود در صنعت خودرو پاسخ دهد اما با توجه به تجربه طولانی خودروسازی در ایران ،انتظار بیشتری از این حوزه از صنعت وجود داشت ، قطعا خودروسازان می‌توانستند در این سالها به برندهای موفقی در این صنعت تبدیل شوند .

وی خاطر نشان کرد : البته تصمیم دولت در اعطای تسهیلات خرید اقدامی دوسویه ای است که ضمن اینکه به مصرف کنندگان خودروهای داخلی کمک می شود همزمان خودروسازان نیز در تامین نقدینگی مورد نیاز حمایت شوند.

وی گفت :انتظار می رود با اختصاص این منابع و بهبود اوضاع نقدینگی خودروسازان ، قطعه سازان نیز از وضعیت منتفع شده و مطالبات این بخش از صنعت پرداخت شود.

نماینده بویر احمد و دنا در خانه ملت در ادامه با اشاره به اینکه اراده چندانی در کیفیت بخشی و خدمات پس از فروش از سوی خودروسازان وجود ندارد ، تصریح کرد : در شرایطی که خودروسازان همواره به دنبال جذب حمایت های دولتی  هستند اما کمتر رفتار متقابل و مثبتی را از سوی آنها در حوزه ارتقاء کیفی خودروها دیده می شود.

زارعی راهکار جدی امروز صنعت خودرو را افزایش کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب ذکر کرد و گفت : در صورتی کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد مسلما مصرف کننده داخلی بدون حمایت های بانکی خودروهای داخلی را بر سایر محصولات خارجی ترجیح خواهد داد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"