کد خبر: ۳۴۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش تعاملات بین المللی شاه کلید رشد اقتصادی است گفت : با رفع تحریم ها و تحقق برجام مسلما تعاملات توسعه یافته و با رفع موانع و استقبال سرمایه گذاران خارجی ، زمینه مشارکت بیشتر در صنعت خودروسازی فراهم خواهد شد.

ابهامی در پرداخت تسهیلات خرید خودرو وجود ندارد

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش  تعاملات بین المللی شاه کلید رشد اقتصادی است گفت : با  رفع تحریم ها و تحقق برجام  مسلما تعاملات توسعه یافته و با رفع موانع و استقبال سرمایه گذاران خارجی ، زمینه مشارکت بیشتر در صنعت خودروسازی فراهم خواهد شد.

کمال الدین پیر موذن در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : خوشبختانه به جهت بستر بسیار خوب و مناسب بازار خودرو ایران برای سرمایه گذاری ، اشتیاق شرکتهای خارجی را برای جذب بازار ایران و سرمایه گذاری در این حوزه افزایش یافته است.

وی در ادامه با توجه به بسته پیشنهادی دولت به منظور رفع رکود از بازار خودرو اظهار داشت : همزمان با اجرای بسته پیشنهادی دولت و طی جلسه ای که نمایندگان مجلس با وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک مرکزی در کمیسیون صنعت و معدن داشتند گزارش رضایت بخشی در خصوص تسهیلات اختصاصی دولت به متقاضیان خرید خودرو ارائه شد که در این راستا نمایندگان نیز از حمایت اخیر دولت از تولید داخل  قدردانی نمودند.

وی افزود : در راستای هدف گذاری دولت و بانک مرکزی به منظور ارائه تسهیلات به 110 هزار خودرو به متقاضیان خرید ، خوشبختانه مراجعه به نمایندگی ها با استقبال بسیار خوبی از سوی متقاضیان خرید مواجه شد  و بیش از رقم هدف گذاری شده ، خودرو به فروش رسید .

وی تصریح کرد : البته به نظر می رسد با توجه به مشکلات نقدینگی و اقتصادی که اغلب متقاضیان خرید خودرو با آن مواجه هستند باید حمایت های تسهیلاتی دولت از مصرف کنندگان افزایش یابد .

وی تاکید کرد  : نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدام دولت را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری که همان اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است ، می دانند ، امید است با آزاد سازی منابع کشور و با به ثمر رسیدن برجام ، این منابع در اختیار تولید داخلی قرار گرفته و شاهد رشد و تحقق رونق اقتصادی و نهایتا حماسه اقتصادی در کشور باشیم.

نماینده نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با توجه به ایجاد برخی ابهامات در خصوص عدم پرداخت تسهیلات خرید خودرو خاطر نشان کرد : با توجه به تعهد و هدف گذاری صورت گرفته در خصوص پرداخت تسهیلات خرید به 110 هزار دستگاه خودرو ، قطعا این تسهیلات پرداخت خواهد شد و جای هیچ گونه شبهه و ابهامی در این خصوص وجود ندارد.

پیر موذن افزود : با توجه به افزایش تقاضای خریدی که بیش از تعداد هدف گذاری شده در روزهای پایانی ارائه تسهیلات صورت گرفت و با  مذاکراتی که با خودروسازان داشتیم  مقرر گردید تا تکلیف خودروهای اضافه بر 110 هزار دستگاه پیش فروش شده نیز توسط خودروسازان مشخص و تامین شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"