کد خبر: ۳۴۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، معاون بازرگاني سايپايدك با اشاره به افزايش حجم فعاليت‌هاي بازرگاني در نيمه دوم سال، اظهار داشت: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، به گونه‌اي عمل خواهيم كرد كه مشكل كمبود قطعه در نمايندگي‌ها وجود نداشته باشد و قطعات يدكي مورد نياز مشتريان به موقع تامين شود.

قطعات يدكي مورد نياز مشتريان به موقع تامين مي‌شود

به گزارش خبرخودرو، معاون بازرگاني سايپايدك با اشاره به افزايش حجم فعاليت‌هاي بازرگاني در نيمه دوم سال، اظهار داشت: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، به گونه‌اي عمل خواهيم كرد كه مشكل كمبود قطعه در نمايندگي‌ها وجود نداشته باشد و قطعات يدكي مورد نياز مشتريان به موقع تامين شود.

سيد عباس ميرحسيني با اشاره به استقبال مردم از طرح فروش خودرو با وام 25 ميليوني، گفت: براي دوران گارانتي و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهاي فروخته شده برنامه‌ريزي‌هاي منسجمي انجام شده و از لحاظ تامين قطعات يدكي نگراني وجود نخواهد داشت.

وي در ادامه به کاهش زمان متوسط انتظار درخواست تا ارسال قطعه به نمایندگی‌ها اشاره کرد و افزود: بهبود فرآیندهای نگهداری و ارسال قطعات سبب کاهش متوسط زمان درخواست قطعه تا رسیدن آن به دست نماینده شده است.

معاون بازرگاني سايپايدك با اشاره به حضور در نمايشگاه قطعات يدكي تهران، يادآور شد: نمايشگاههاي تجاري و تخصصي يكي از بهترين و مناسب‌ترين فرصت‌ها براي توسعه كسب و كار و يافتن ايده‌هاي جديد و نو مي‌باشد. قطعا نمايشگاه تخصصي قطعات و لوازم خودرو نيز مكان مناسبي براي برقراري تماس چهره به چهره با بسياري از مشتريان بالقوه و همچنين تامين كنندگان جديد خواهد بود.

ميرحسيني گفت: حضور در نمايشگاه و قرار گرفتن در يك فضاي رقابتي به محك زدن ما منجر خواهد شد و توانايي‌ها و ضعف‌هاي ما را در فضاي كسب و كار نسبت به ساير رقبا مشخص مي‌كند.

معاون بازرگاني سايپايدك در ادامه با اشاره به اجرايي شدن دستورالعمل جديد فروش قطعات، اظهار داشت: اين دستورالعمل با هدف حذف گريدهاي موجود در شبكه اجرايي گرديد كه در اين طرح، يكسان‌سازي قيمت قطعات نيز مد نظر بوده است. همچنين در اين دستورالعمل، اعطاي تخفيف به ميزان خريد با هدف ايجاد انگيزه براي خريد بيشتر مد نظر قرار گرفته است. علاوه بر اين به نظر مي‌رسد با يكسان‌سازي قيمت‌ها و حذف گريد در سطح شبكه و از سوي ديگر اعطاي تخفيف به خريد بيشتر ، عدالت در سطح شبكه برقرار شده و هر يك از عوامل شبكه با توجه به توانايي مالي و امكان فروش خود اقدام به خريد قطعه مي‌كنند و از مهمترين آثار اين اقدام، كاهش ميزان زير فروشي و اسكونت قطعات در سطح بازار خواهد بود.

ميرحسيني با تاكيد بر ضرورت مقابله با توزيع و توليد قطعات يدكي تقلبي، گفت: شركت سايپايدك به عنوان رهبر بازار در حوزه تامين قطعات يدكي خودروهاي گروه سايپا و مواجه بودن با مشتريان زياد در سراسر كشور، حساسيت و دقت زيادي را بر نحوه بسته بندي قطعات يدكي و پارامترهاي امنيتي موجود بر آن اعمال مي‌كند كه از آن جمله مي‌توان به درج ليبل و هولوگرام امنيتي بر روي كليه قطعات شركتي اشاره نمود. از طرفي با راه‌اندازي طرح و سامانه اصالت قطعه نيز گام جديد و نويني در راستاي ارتقاء سطح امنيت بسته‌بندي‌ها صورت پذيرفت كه بدون شك سايپايدك را مي‌توان سرآمد و شروع كننده اين طرح در بخش امنيت بسته‌بندي دانست. از اين رو به دليل اهميت بسته‌بندي قطعات شركت سايپايدك براي مشتريان نهايي و جلوگيري از نفوذ قطعات تقلبي به بازار و جلب رضايت و تامين اطمينان خاطر مشتريان از خريد قطعات شركتي، موضوع بسته‌بندي هميشه در سرلوحه و دستور كار حوزه بازرگاني قرار دارد. در اين مسير، مشتريان نيز مي‌بايست با عدم خريد قطعات يدكي غير اصلي كه متاسفانه عموما تقلبي و داراي قيمت پايين و مشابه قطعات اصلي هستند ما را در تحقق اين هدف ياري رسانند.

وي با اشاره به وجود رقابت تنگاتنگ در بازار قطعات يدكي، افزود: سايپايدك با ارائه قطعات با كيفيت و داراي گارانتي به مشتريان همواره براي افزايش سهم بازار تلاش مي‌كند.

معاون بازرگاني سايپايدك از تحقق 75 درصدي برنامه فروش قطعات تا آبان ماه سال جاري خبر داد و گفت: سال 94 سال ركود شديد اقتصادي بر كشور حاكم بود و تمام بنگاههاي اقتصادي با مشكلات عديده مالي ، از جمله كاهش ميزان فروش مواجه بوده‌اند . قطعاً جبران خسارت‌هاي ناشي از ركود، بدون برنامه‌ريزي صحيح و كنترل دقيق فرآيندهاي بازرگاني امكان پذير نخواهد بود. با اين وجود حوزه بازرگاني تلاش‌هاي زيادي نمود تا بر اين موانع و مشكلات فائق آمده و با هدف گذاري دقيق بازار تاكنون توانسته 75 درصد از اهداف فروش را تحقق ببخشد.

ميرحسيني درباره برنامه‌هاي بازرگاني تا پايان سال  نيز گفت: نيمه دوم سال به دليل بالا رفتن حجم خريد مشتري و به تبع آن افزايش ميزان فروش شركت، از حساسيت بسيار بالايي براي اين معاونت برخوردار است؛ لذا معاونت بازرگاني تلاش خواهد كرد تا با سياست‌گذاري‌هاي دقيق فروش، تامين و تزريق به موقع نقدينگي، تامين به موقع قطعات در بازار و توجه به نياز مشتري و اتخاذ سياست‌هايي جهت كاهش ميزان فروش از دست رفته همچون مبارزه و جلوگيري از توزيع قطعات تقلبي، ميزان فروش شركت را تا پايان سال بالا برده  تا برنامه‌هاي تدوين شده را محقق كند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"