کد خبر: ۳۴۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، سامانه طرح «نوسازی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣٥ سال» از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت راه اندازی شد.

راه اندازی سامانه طرح نوسازی ٦٥ هزار کامیون

به گزارش خبرخودرو، سامانه طرح «نوسازی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣٥ سال» از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت راه اندازی شد.

کامبیز باباپور با اشاره به راه اندازی سامانه طرح «نوسازی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣٥ سال» از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: سامانه این طرح با آدرس اینترنتی www.behsama.ir/truch هم اکنون در دسترس است.

وی با بیان این که هم اکنون بخش ثبت‌نام شرکتهای خودروساز و سرمایه‌گذاران تامین‌کننده خودرو در این سامانه فعال است، افزود: این شرکتها می‌توانند با مراجعه به آدرس مذکور در این طرح ملی ثبت‌نام کنند.

مدیر پروژه طرح «نوسازی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣٥ سال» تصریح کرد: همچنین بررسی مشمولیت طرح برای خودروهای فرسوده از طریق همین سامانه قابل بررسی است.

باباپور با اشاره به این که ثبت‌نام شرکتهای بازرسی نیز ظرف چند روز آینده از طریق مراجعه به همین وب‌سایت امکان‌پذیر خواهد بود، اظهار کرد: سامانه به‌سما امکان اجرا و پایش پیشرفت طرحهای مصوب ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام بانکی کشور را با شفافیت و دقت بالا فراهم خواهد ساخت.

طرح جایگزینی ٦٥ هزار دستگاه کامیون و کشنده دارای سن بالاتر از ٣٥ سال که یکی از طرحهای ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید است که با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش قابل توجه آلاینده های زیست محیطی و افزایش ایمنی ترافیک جاده‌ای اجرا می شود.

گفتنی است، این طرح برای کامیونهای بالای ١٠ تن در سه گروه ١٠ تا ١٨ تن، ١٩ تا ٢٦ تن و ٢٧ تن به بالا انجام می شود.

حجم کل سرمایه گذاری مورد نیاز در طرح نوسازی کامیونها، ٢ میلیارد و ٧٦٢ میلیون دلار است که در طول مدت اجرای این طرح، سالانه به طور متوسط یک میلیارد و ٣٨١ میلیون لیتر انرژی صرفه جویی می شود و انتشار ٣,٧٢ میلیون تن کربن کاهش می یابد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"