کد خبر: ۳۴۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به افزایش بدهی خودروسازان به صنعت تایر گفت : افزایش مشکل نقدینگی ، فشار عجیبی را بر روی صنعت تایر وارد کرده است.

خطر جدی دمپینگ تایرهای چینی برای صنعت تایر ایران

به گزارش خبر خودرو ، رئیس  هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به افزایش بدهی خودروسازان به صنعت تایر گفت : افزایش مشکل نقدینگی ، فشار عجیبی را بر  روی صنعت تایر وارد کرده است.

گنجی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : انتظار می رود با رشد فروش خودروسازان و رفع مشکل نقدینگی ، شرکتهای تولید کننده تایر نیز مطالباتشان را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه مطالبات صنعت تایر از خودروسازان از مرز 300 میلیارد تومان نیز گذشته است ، گفت : با ادامه فشار نقدینگی بر تولیدکنندگان قطعا صنعت تایر به تعطیلی کشیده خواهد شد در حالی است همچنان امید می رود با بهبود شرایط و رفع مشکل خودروسازان ، مطالبات این صنعت تایر پرداخت و مشکل نقدینگی تولیدکنندگان در این صنعت رفع شود.

وی در ادامه یکی از مشکلات این صنعت را واردات بی رویه اعلام کرد و  اظهار داشت : واردات تایرهای چینی بی کیفیت که مسلما از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و به نسبت قیمت کم تر ، کارکرد کمتری نیز دارند مشکل امروز صنعت تایر است متاسفانه واردات تایرهای چینی بی شناسنامه و فاقد کیفیت مشکل جدی را برای صنعت تایر  بوجود اورده است.

وی تعرفه واردات تایر را مشکل سیر صعودی واردات تایر در کشور ذکر کرد و افزود : تعرفه گمرکی بسیار پایین و افزایش واردات تایرهای چینی عملا امکان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی گرفته است. 

این فعال در صنعت تایر تصریح کرد : از ابتدای امسال کارخانجات تولیدی به دلیل رکود و نبود بازار مصرف و ورود تایرهای چینی ، در حال کاهش تولید بوده چنانچه اغلب کارخانجات بین  20 تا 60 درصد از ظرفیت تولید خود کاسته اند.

گنجی تاکید کرد : چنانچه این جریان ادامه یابد پیش بینی می شود بسیاری از کارخانجات تولید تایر در کشور در آستانه تعطیلی قرار گیرند.

وی اظهار داشت : هم اکنون تعرفه تایر در ایران 25 درصد است این در حالی است که این رقم در اغلب کشور ها بین 75 تا 90 درصد است.

وی گفت : در صورتی که تعرفه گمرکی واردات تایر افزایش یابد، این مساله موجب افزایش سودآوری شرکتهای داخلی شده و در جریان این سود آوری نیز زمینه سرمایه گذاری جدید در این صنعت فراهم خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت حمایت تعرفه ای دولت از کارخانجات تولید تایر پرداخت و اظهار داشت : عدم حمایت های تعرفه ای دولت از این صنعت صنعت موجب شده چینی ها با ایجاد دمپینگ و کاهش قیمت تولیدات خود در حال کسب سهم بیشتری از بازار تایر ایران هستند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"