کد خبر: ۳۴۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴

بررسی زمینه های همکاری شرکتهای تجاری ایران و ایتالیا

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، به منظور برگزاری همایش تجاری ایران و ایتالیا، با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان انجمن ها،‌ اتحادیه ها و شرکتهای خصوصی بخش صنعت،‌معدن و تجارت،‌ نشستی با هدف هماهنگی و تبادل نظر در خصوص زمینه های همکاری بیشتر با شرکتها وانجمن های ایتالیایی برگزار شد.

هماهنگی امروز در پی برگزاری همایش تجاری ایران و ایتالیا که قرار است روز یکشنبه هشتم آذرماه در محل برج میلاد تهران برگزار شود، صورت گرفت.

«محمد رضا نعمت زاد » در این نشست ضمن تاکید برضرورت بررسی مزیتهای رقابتی ایران در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت با کشور ایتالیا افزود: با بررسی زمینه های همکاری، ‌فرصتها و توانمندیهای دو کشور می توان در جهت ارتقاء سطح روابط در بخش تولید و تجارت بهره برد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری با هدف توسعه صادرات از موارد مهمی است که باید همواره به آن توجه داشته باشیم، تصریح کرد: دراین رابطه باید تلاش کنیم تا با رعایت استانداردهای بین المللی، خود را به لحاظ کیفی بالا برده و زمینه توسعه همکاری بیشتر با کشورهای خارجی را فراهم کنیم.

مهندس نعمت زاده در ادامه با اشاره به اینکه برای تعمیق تعاملات،  نیازمند حرکت جهشی هستیم افزود: توسعه صادرات، ‌توجه به مزیتهای رقابت پذیری،‌ یکپارچه سازی زنجیره تولید تا مصرف،‌ توجه به طراحی صنعتی، ‌تبادل اطلاعات و دانش فنی و مهندسی و انجام سرمایه گذاری بر روی بنگاههای کوچک و متوسط، از اهم مواردی است که باید بر روی آنها تمرکز داشته باشیم .

گفتنی است، دراین نشست به مزیتها، توانمندیها و زمینه های همکاری شرکتهای ایرانی در خصوص صنایع خودرو سازی، ‌چوب و مبلمان، ‌داروسازی، ‌سنگبری،‌ تجیهزات پزشکی، ‌طراحی صنعتی، ‌چرم، پلاستیک و... اشاره شد و ظرفیتها برای گسترش تعاملات با شرکتهای ایتالیایی مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"