کد خبر: ۳۴۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت : در صورتی که جریان کنونی حاکم بر صنعت خودرو و قطعه سازی کشور ادامه یابد حاصل تلاش 50 ساله کشور نابود خواهد شد .

تعطیلی 30 درصدی واحدهای قطعه سازی در کشور

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت : در صورتی که جریان کنونی حاکم بر صنعت  خودرو و قطعه سازی کشور ادامه یابد حاصل تلاش 50 ساله کشور نابود خواهد شد .

احمد رضا رعنایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو به تعطیلی 30 درصدی قطعه سازان در سال جاری پرداخت و اظهار داشت : در حال حاضر از 70 درصد فعال در این صنعت تنها 10 درصد با ظرفیت کامل مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به آمار نگران کننده فعالیت واحدهای قطعه سازی افزود : متاسفانه 60 درصد باقی فعالان در صنعت قطعه سازی کشور صرفا با ظرفیت 25 تا 50 درصدی خود در حال فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد : رکود اقتصادی و رفتار نامناسب برخی شرکتها علت اصلی مشکلات موجود در این صنعت است به طوری که این جریان موجب شده تابخش زیادی از صنایع تولیدی همچنان با رکود مواجه بوده و این مساله چرخش اقتصادی کشور را با چالش روبرو کرده است.

وی گفت : اختصاص وام های کم بهره برای سرمایه در گردش واحدها ، تامین مواد اولیه  به نظر می رسد تنها اقدام عاجل و سریع در شرایط کنونی است.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تاکید کرد : متاسفانه مسائلی چون پرداخت حقوق های معوقه پرسنل ، افزایش فشارهای دارایی ، بیمه و  بانک ها برای دریافت مطالبات بخش زیادی ار واحدهای قطعه سازی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

رعنایی گفت : دولت باید حمایت هایی را نیز در این راستا از واحدهای قطعه سازی داشته باشد تا بخشی از درد و رنج حاصل از مشکلات اقتصادی در این صنعت التیام یابد.

وی همچنین به تاثیر حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران پرداخت و اظهار داشت : مذاکرات و رفت وامدهایی با شرکت های اروپایی صورت گرفته نشان از تمایل آنها برای همکاری و سرمایه گذاری در صنعت خودر و قطعه سازی ایران است این در حالی است که معضلاتی چون عدم رفع کلی تحریم ها و همچنین ریسک سرمایه گذاری ، همچنان مانع مهم سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"