کد خبر: ۳۴۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مراسم روز جهانی معلولان که در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی برگزار شد با اشاره به بیمه تاکسیرانان گفت: سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها و تأمین اجتماعی از اردیبهشت ماه امسال 50 درصد قدرالسهم بیمه تاکسیران ها را پرداخت نکرده‌اند و بدین ترتیب بیمه تاکسیران‌های جدید قطع شده است در این راستا سازمان تأمین اجتماعی پاسخ‌هایی در این زمینه داده و سازمان برنامه‌ریزی کشور نیز اعلام کرده این مشکلات را حل خواهد کرد.

از اردیبهشت ماه سال جاری 50 درصد قدرالسهم بیمه تاکسیران ها پرداخت نشده است

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مراسم روز جهانی معلولان که در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی برگزار شد با اشاره به بیمه تاکسیرانان گفت: سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها  و تأمین اجتماعی از اردیبهشت ماه امسال 50 درصد قدرالسهم بیمه تاکسیران ها را پرداخت نکرده‌اند و بدین ترتیب بیمه تاکسیران‌های جدید قطع شده است در این راستا سازمان تأمین اجتماعی پاسخ‌هایی در این زمینه داده و سازمان برنامه‌ریزی کشور نیز اعلام کرده این مشکلات را حل خواهد کرد.

میثم مظفر در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: در حال حاضر بیمه تاکسیرانان یک مسئله اجتماعی است چرا که اگر بیمه تاکسیران‌ها قطع شود آنها برای استفاده از بیمه خویش‌فرما اقدام نمی‌کنند و براین اساس در صورت بازنشستگی مقرری به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در تهران 3 هزار تاکسیران وارد ناوگان تاکسیرانی شده اند و سازمان هدفمندی یارانه ها 50 درصد حق بیمه آن ها را پرداخت نکرده است این رقم ماهیانه 100 هزار تومان بوده که در کل حدود 7 میلیارد تومان می باشد.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی از تاکسیران‌ها که سابقه بیمه دارند اما پرداخت بیمه‌ آنها چند ماهی است به تعویق افتاده است و از دید سازمان تامین اجتماعی یک راننده جدید محسوب می‌شود که اشتباه است و باید اصلاح شود.

مظفر در ادامه گفت : تصور سازمان تامین اجتماعی این است که هزینه های جدیدی با وجود تاکسیران های جدید به آنها تحمیل می‌شود درحالی که این طور نیست، این افراد جایگزین افراد بازنشسته می‌شوند همچنین سالانه 5 هزار راننده تاکسی بازنشسته می‌شوند و به همان میزان جایگزین آن می‌شوند.

وی در خصوص پرداخت وام 25 میلیون تومانی به تاکسیران‌ها برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تصریح کرد: 17 هزار خودروی تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد امید است خودروسازان شرایط ویژه‌ای برای این خودروها در راستای نوسازی ناوگان در نظر بگیرند در این راستا پیش از ابلاغ هیئت وزیران با ایران خودرو به توافق رسیده بودیم تا این وام با سود 16 درصد به تاکسیران‌ها تعلق گیرد و 10 هزار خودرو جایگزین تاکسی‌های فرسود شود اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه به تاکسیران‌ها اجازه ثبت‌نام برای اخذ وام 25 میلیونی داده نشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص نوسازی خودروهای فرسوده افزود: در طرح نوسازی سازمان تاکسیرانی حدود 4 هزار تاکسی پیکان فرسوده را از رده خارج کرده است و در صورت همکاری دولت می‌تواند شش هزار تاکسی فرسوده دیگر را تا پایان سال از رده خارج کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"