کد خبر: ۳۴۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

نخستين نمايشگاه دستاوردهاي علمي صنعت برگزار مي شود

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت از برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردهای علمی ، صنعت با حضور 70 مجموعه علمی کشور خبر داد.

علی اصغر توفیق در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه این نمایشگاه تجلی مشارکت علمی صنعت و دانشگاه است ، گفت : در این نمایشگاه که 33 مرکز تحقیق و توسعه صنعت شامل 3 مرکز پژوهشی صنعتی و معدنی ،

7 مرکز فنی مهندسی، 4 واحد دانش بنیان صنعتی و 19 شرکت نرم افزاری دستاوردهای خود را عرضه می کنند.

وی افزود : نخستین نمایشگاه دستاوردهای علمی صنعتی از 23 تا 26 آذر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

معاون پژوهش و فناوری وزار صنعت ، معدن و تجارت گفت : در سال های گذشته دانشگاه ها برگزار کننده و ارائه دهنده دستاوردهای علمی در هفته پژوهش و نمایشگاه بودند و امسال برای نخستین بار برای مشارکت و نزدیکی بیشتر صنعت و دانشگاه دستاوردهای علمی صنعتی با دو هدف عرضه توانایی ها و بیان نیازمندی ها درفضایی به مساحت 2 هزار متر برگزار می شود .

توفیق افزود : در ادبیات جدید برای ارتباط صنعت و دانشگاه در پی مشارکت این دو بخش مهم هستیم و در این نگاه جدید دو طرف هر آنچه دارند به عنوان سرمایه به میان می آورند تا به هدف مطلوب که تامین خواسته ها و منافع دو طرف است ، برسند.

وی گفت : در شرایط کنونی صنایع و دانشگاه ها به بلوغ نسبی رسیدند و می توانند اهداف مشترک خود را در قالب همکاری های دوجانبه تعریف کنند و در ادبیات جدید دو طرف در پی منافع آنی و لحظه ای خود نیستند بلکه اهداف بلندمدتی را ترسیم و تعریف کرده اند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود : حضور بخش پژوهش صنعت در نمایشگاه اقدامی برای عملیاتی شدن دیدگاه مشارکت صنعت در دانشگاه است

توفیق گفت : سه ماه پیش نمایشگاه کاربرد نانو در خودروسازی را در ساختمان وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار کردیم که حاصل آن انعقاد سه قرارداد مشارکتی و اجرا و تولید انبوه دو محصول از 10 محصول ارائه شده در نمایشگاه بود.

وی افزود : برگزاری نمایشگاه کاربرد نانو در خودروسازی تجرب خوبی بود و ما برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش تشویق کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"