کد خبر: ۳۴۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

سرمايه گذاري مشترک بايد محور همکاري باشد

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در فصل جدید همکاریها به دیگر کشورها به دنبال مناسباتی دراز مدت و راهبردی هستیم و بر این باوریم که سرمایه گذاری مشترک اعم از سرمایه گذاری مستقیم و دارایی باید محورد همکاریها قرار گیرد.

محمدرضا نعمت زاده در همایش توسعه همکاری های ایران و فنلاند با اشاره به توافق کشورهای 1+5 افزود: با توجه به فضای خوبی که ایجاد شد و رفت و آمدهای هیات های خارجی بویژه از کشورهای اروپایی این فرصت وجود دارد تا ایران و فنلاند با تکیه بر توانمندیها و ظرفیتهای موجود سطح همکاریهای اقتصادی و حجم تجارت خارجی را افزایش دهند.

نعمت زاده گفت: ایران با 80 میلیون جمعیت و 14 همسایه و تشکیل جمعیتی حدود 400 میلیون نفر و برخورداری از منابع سرشار انرژی نفت و گاز و منابع طبیعی فراوان بازار بزرگی است که ایران و فنلاند می توانند برای تامین کالاهای مورد نیاز این منطقه همکاریهای خوبی را در تمام زمینه ها آغاز کنند.

نعمت زاده با بیان اینکه ایران از آمادگی لازم برای فراهم کردن زمینه همکاریها برخوردار است ، گفت: اتاقهای بازرگانی دو کشور تمام تلاش خودرا برای ایجاد ارتباط بین فعالان بخش خصوصی دو کشور آغاز کرده اند و با توجه به توانمندیهای شما در بخشهای مختلف محیط زیست، صنعت تکنولوژیهای جدید از جمله آی تی و آی تی سی و نیز دستاوردهای 30 ساله اخیر ایران در علم و فناوری و قرار گرفتن ایران در جایگاه هفتم جهان در بخش فناوری و شانزدهم دنیا در تولید علم این فرصت برای همکاری بیشتر و تولید محصول مشترک برای حضور در دیگر کشورها فراهم است.

وی گفت : با توجه به سهم حدود 35 درصدی بخش صنعت و معدن و تجارت در تولید ناخالص ملی باید تجارت را متوازن کنیم و برای رسیدن به اهداف راهبردی پیشنهاد می کنیم نقشه راهی برای یک دوره 5 ساله با هدفد توسعه همکاریها و رفع موانع موجود بر سر راه فعالیت بخش خصوصی ترسیم کنیم.

وی همچنین از برخورداری ایران از حدود 4.5 میلیون دانشجوی در حال تحصیل و فارغ التحصیل شدن سالانه حدود 800 نفر بعنوان مزیتی بزرگ برای همکاریها یاد کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"