کد خبر: ۳۵۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

جریان نادرست انتظارات جامعه از شرایط بازار خودرو پس از تحریم ها

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای سلامی با تاثیر کیفیت در رونق بازار خودرو گفت : هر چند در سال های اخیر روند کیفی سازی در شرکتهای خودروسازان رو به رشد بوده اما سرعت بخشیدن به این روند در فرصتی کوتاه ممکن نبوده و مسلتزم حداقل یک دهه است.

سید عبدالکریم هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در شرایطی که خودروسازان با مشکلات و موانع  زیادی مواجه هستند دولت باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها حرکتی پایدار را در جهت رفع مشکلات این صنعت داشته و هدایت نماید.

وی با اشاره به تصمیمات اخیر دولت در قالب بسته پیشنهادی خروج از رکود  گفت : البته این انتظار وجود دارد که وعده ها و تصمیمات دولت با سرعت بیشتری تحقق یافته البته این حمایت ها و تصمیمات باید در سایر بخش های صنعتی و تولیدی کشور نیز صورت گرفته و راهکارها برای رفع رکود کلی از اقتصاد کاربرد داشته باشد.

وی افزود : البته در شرایطی که دولت از خودروسازان و متقاضیان خرید حمایتی تسهیلاتی نموده ، خودروسازان نیز باید به کیفیت در تولید اهتمام بیشتری داشته ضمن اینکه در جهت کاهش مصرف سوخت و تغییر در قیمت و مدل خودروها نیز حرکت های جدی تری داشته باشند تا شاهد رونق بیشتری  در بازار خودروهای داخلی حاصل باشیم.

نمابنده هرمزگان و میناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به تسهیلات خرید خودرو به متقاضیان و تاثیر آن بر این صنعت گفت : ارائه تسهیلات به متقاضیان خرید خودرو ، ضمن اینکه راهکار مناسبی برای بهبود اوضاع فعلی صنعت خودرو است بلکه کمک موثری نیز به مصرف کنندگان نیز خواهد بود.

هاشمی با اشاره به تاثیر وضعیت کنونی مذاکرات و تصورات کلی جامعه اظهار داشت : بسیاری از متقاضیان خرید خودرو با این تصور که که با رفع تحریم ها قیمت خودرو به سرعت کاهش خواهد یافت  گاها در انتظار روزهای آینده بازار خودرو هستند در حالی که به نظر نمی رسد به سرعت پذیرش برجام و رفع تحریم هاتاثیری در شرایط و قیمت ها در بازار داشته باشد.

وی گفت :  البته مصرف کننده داخلی هنگامی را که خودرویی را خریداری می کند انتظار دارد که محصول داخلی  نیازش را تامین کرده و کیفیت ها رضایت بخش باشد در حالی که با خرید خودروها و عدم پاسخ گویی به انتظار معقول خود به تدریج از خرید تولیدات داخلی فاصله می گیرند.

وی همچنین در پاسخ به تاثیر بسته پیشنهادی دولت در رفع نیاز نقدینگی قطعه سازان داخلی یاد آورشد :  با وجود اینکه  خودروسازان با مشکلات نقدینگی مواجه هستند و فروش اخیر می تواند برخی از مشکلات آنها را برطرف کند اما ناگزیرند با توجه به تاثیر مشکلات قطعه سازان در روند تولید آنها  با بازپرداخت حداقل چند ماهه مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند .

وی تصریح کرد : خودروسازان باید از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را نموده و در جهت پرداخت م طالبات و همچنین کیفی سازی در تولید و بهبود خطوط تولید اقدام نمایند.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"