کد خبر: ۳۵۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

الزامات دولت برای رقابتی شدن صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به  افزایش حضور شرکتها و سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو گفت : شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو ایران مستلزم بررسی بیشتری است.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : هر گونه تبادل نظر در این راستا موجب دستیابی به نقاط مشترک در همکاری بهتر و کمک به صنعت خودروسازی ایران خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو یکی از صنایع مهم در کشور محسوب می شود خاطر نشان کرد :  برای رسیدن به جایگاه قابل رقابت در صنعت خودرود دنیا باید این صنعت مهم مورد حمایت جدی دولت و مجلس قرار گیرد.

وی تاکید کرد : با ورود تکنولوژی جدید و رفع مسائل مدیریتی و استانداردی در این صنعت ،  مسلما خودروسازی ایران می تواند به عنوان پایلوتی برای تولید خودرو در منطقه و در جهان تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد : هر چند در این سالها سرمایه گذاری های بسیاری در این صنعت صورت گرفته است اما متاسفانه غالب این سرمایه ها مونتاژکاری بوده تا تولید خودروهای جدید و بروز  و کمتر در جهت ارتقاء کیفیت و تولید خودروهایی با استانداردهای روز دنیا تلاش شده است.

نماینده بیجار در خانه ملت در ادامه با توجه به وجود برخی مشکلات موجود در  حوزه  کیفیت و تنوع  اظهار داشت : انتظار می رود با برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس و واکاوی موانع در این قسمت اعظم مشکلات در این حوزه برطرف شود.

بیاتیان همچنین یکی از موانع در این مسیر را عدم خصوصی سازی واقعی در این صنعت ذکر کرد و اظهار داشت : دولت باید دستور واگذاری خودروسازان را به عنوان اولویت اصلی در جریان سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی  پذیرفته و عملیاتی کند .

وی افزود : البته در جریان واگذاری نیز باید نظارت درستی بر فعالیت شرکتهای خودروسازی صورت گیرد تا این روند منجر به دستیابی به استانداردهای  روز در صنعت خودرو و تولید محصولاتی با کیفیت و رقابتی در حوزه خودروسازی کشور شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"