کد خبر: ۳۶۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

تولید خودروهای جدید تضمین کننده حضور در بازارهای صادراتی است

 

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان گفت : صادرات قطعه زمانی می تواند اتفاق بیفتد که خودرو صادراتی داشته باشیم  مسلما در خودروهای جدیدی که در حال طراحی است شانس بیشتری برای صادرات قطعات وجود دارد.

 

ساسان قربانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : امروز تولید خودروهای جدید تضمین کننده صادرات قطعات است.

وی اظهار داشت : برای تمامی خودروهای که برنامه صادراتی تدوین می شود مسلما قطعات آنها نیز از طریق شبکه شرکتهای خودروسازی نیز صادر می شوند ضمن اینکه هم اکنون صنعت قطعه سازی ایران از پتانسیل لازم برای صادرات قطعات برخوردار است.

وی همچنین به برخی از روش های متداول در صادرات قطعات در دنیا پرداخت و تصریح کرد : در حال حاضر روش دیگری نیز در دنیا متداول است چنانچه قطعه ساز از طریق ارتباطاتی که با شرکتهای خودروسازی جهانی دارد در زنجیره تامین آنها قرار گرفته و از این طریق قطعات را صادر می کند که االبته ین روش هنوز در ایران به خوبی وجود ندارد و علت آن هم این است که قطعه سازان ایرانی در زنجیره تامین جهانی قرار نگرفتند و این هم عاملی است که صادرات قطعه را محدود می کند.

این قعال در صنعت قطعه سازی کشور در ادامه به برنامه راهبردی صنعت خودرو در افق 1404 اشاره کرد و گفت  : بر اساس استراتژی صنعت خودرو در افق 1404 باید 6 میلیارد دلار قطعه صادر شود که این امر نیازمند یکسری حرکتهای بنیادی و اساسی در صنعت خودرو از جمله طراحی پلت فرم های جدید خودرو است که مسلما این اقدام می تواند کمک نماید که برنامه صادرات قطعه در افق 1404 محقق شود.

قربانی تاکید کرد  : زمانی که خودروی صادراتی داشته باشیم طبعا بازار قطعات داخلی نیز توسعه خواهد یافت و برخی از این قطعات به طور مستقیم از طریق خودروساز در زنجیره تامین خودروسازی توزیع شده و بخشی دیگر نیز می تواند همراه با انتقال تکنولوژی در کشور مقصد صورت گیرد .

وی افزود : تا زمانی که محصولات جدید ارائه نکنیم امکان حضور در بازارهای صادراتی برای قطعه سازان فراهم نخواهد بود.

وی همچنین توجه به ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی ، توسعه محصول و قیمت را در راستای تحقق اهداف صادراتی در صنعت خودرو و قطعه عنوان کرد و اظهار داشت : بر اساس برنامه ای که وزارت صنعت و معدن ارائه نموده خودروهای آینده بهتر است با هدف صادرات طراحی و تولید شده و پس از آن تامین نیاز داخلی صورت گیرد.

وی افزود :  در واقع رویکرد صنعت خودرو در گذشته پاسخ گوی نیاز داخلی بود و بازار مطمئنی نیز وجود داشت اما امروز شرایط تغییر یافته و مشتریان داخلی نیز مطالباتشان منطبق با خواست و تکنولوژی روز است در نتیجه بهتر است در حوزه صادرات هدف گذاری شود تا مطالبات متقاضیان داخلی نیز پاسخ داده شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"