کد خبر: ۳۶۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۴

برنامه ای برای کنترل واردات خودرو و قطعات با اجرای برجام

 

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان گفت : با اجرای برجام و آغاز همکاری با شرکتهای خارجی دولت باید برنامه ای برای کنترل واردات خودرو و قطعات به کشور داشته باشد.

 

محمد باقر رجال در گفتگو  با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه مخالف واردات نیستم افزود : با رفع تحریم ها و سرازیر شدن دلارها به کشور باید برای ورود کالاهایی سرمایه گذاری شود که در زنجیره تولید قرار دارند.

وی با اشاره به حضور مستمر شرکتهای خودروساز خارجی جهت سرمایه گذاری مشترک در ایران تصریح کرد : قطعا حضور این شرکتها در صنعت خودرو ایران موثر است اما پیش از هر گونه اقدامی باید بسترها و شرایط سرمایه گذاری در تولید و صنعت در داخل که گاها مورد مورد بی مهری و کم توجهی مسولان و شبکه بانکی است ، فراهم شود.

وی اظهار داشت : امروز در شبکه بانکی کشور سیستمی حاکم است که به نظر می رسد که با تولید مخالفند و باور ندارند که تولید چه نقشی در اشتغال و صنعت و اقتصاد کشور دارد و متاسفانه همچنان این مشکل اصلی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با بهبود شرایط تضمینی برای سرمایه گذاری در تولید وجود ندارد اظهار داشت : قطعا باید با رفع تحریم ها مواد و کالاهای ضروری وارد شود این در حالی است که هیچ کسی نمی تواند این تضمین را بدهد که چنانچه پول ها سرازیر شد و منابع کافی در اختیار دولت قرار گرفت این اقدام صورت خواهد گرفت .

رئیس انجمن قطعه سازان افزود : در چنین شرایط آیا می توان انتظار داشت که شرکتهای خارجی ها سرمایه هایشان را به ایران وارد کنند در حالی که به تولید در کشور توجهی نمی شود قطعا سرمایه گذار خارجی تا زمانی که بسترهای آن در کشور فراهم نباشد اقدامی جهت سرمایه گذاری و حضور در ایران نخواهد کرد.

رجال افزود : تاکنون شرکتهای خارجی زیادی سرمایه شان را وارد بازار ایران کرده اند اما به محض اینکه تولید در کشور  آغاز شده شورای رقابتی وارد شده و  روی قیمت ها انگشت گذاشته که این تبعا در فروش شرکتها تاثیر گذاشته است.

وی گفت : با شرایط موجود باید حداقل 2 تا 3 سال تولید و تولید کننده در کشور تقویت شود تا اعتماد سرمایه گذار خارجی برای همکاری مشترک و سرمایه گذاری در ایران نیز جلب شود .

وی تصریح کرد : انتظار می رود مسئولین به فکر سرمایه گذاری و  اشتغال بوجود امده در کشور باشند چرا که هر روزی که زودتر در این زمینه  تصمیم گیری شود قطعا کمتر به اشتغال و تولید  کشور آسیب وارد خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"