کد خبر: ۳۷۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، مهدی نیکدار از رفع شدن مشکل مالباختگان پروژه صدرا خبر داد.

مشکل مالباختگان صدرا حل شد

به گزارش خبرخودرو، مهدی نیکدار از رفع شدن مشکل مالباختگان پروژه صدرا خبر داد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: ستاد سوخت چهار سال پیش فراخوانی سراسری مبنی بر تعویض خودروهای فرسوده داد و در همین خصوص با شرکت تامین خودرو صدرا قراردادی منعقد کرد .

وی گفت: در این طرح باید افراد در سایت ستاد سوخت ثبت نام، وسیله نقلیه خود را اسقاط و برای آن وجوهی دریافت می کردند و باید 10 میلیون تسهیلات نیز از بانک ملت می‌گرفتند و با افتتاح حساب در این بانک وجه اسقاط را واریز و پس از تکمیل حساب خود خودرو نو را طی فرایندی دریافت می کردند.

رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه بیش از 4هزار نفر در آن زمان در این طرح ثبت نام کردند خاطر نشان کرد: از این تعداد ثبت نام هزار و 700 نفر خودرو خود را دریافت کردند و هزار و200 نفر هم به مشکل بر ‌خوردند .

نیکدار تصریح کرد : در آن زمان وجوه دریافتی بانک ملت با هماهنگی ستاد سوخت به حساب شرکت صدرا واریز شد که شرکت صدرا به بهانه های مختلف از جمله افزایش نرخ ارز یا افزایش قیمت خودرو در واریز وجه به حساب ایران خودرو یا برگرداندن به حساب بانک ملت تعلل می کند بنابراین کلاهبرداری صورت می گیرد و مسئولان شرکت محکوم و روانه زندان شدند.

وی ادامه داد : طبق حکم صادره میزان پول مالباختگان باید به آنها برگردانده و پرداخت می شد در حالی که بعد از گذشت چهار سال هنوز هیچ پولی دریافت نکرده اند .

نیکدار به اقدامات دولت یازدهم در این باره اشاره کرد و گفت: با شروع دولت یازدهم ستاد سوخت پیگیری های موثری انجام داد که این پیگیری ها به تشکیل ستاد مفاسد اقتصادی با دستور معاون اول ریاست جمهوری منجر می شود .

وی با بیان اینکه در این ستاد تصمیم بر آن می شود که از منابع داخلی ستاد حمل و نقل و سوخت وجوه مالباختگان پرداخت شود، افزود: پرداخت این وجوه مشروط به دادن وکالت مالباختگان به ستاد بود تا بتواند این وجوه را از مجرمین (صدرا) باز پس گیرد.

نیکدار خاطرنشان کرد: نامه برداشت از سوی وزیر اقتصاد به سازمان بازرسی کل کشور ارسال شد.

وی با اشاره به مسدود بودن حساب های ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت تصریح کرد: حساب های ستاد به علت تخلفات، پیش از این با رای دادگاه مسدود شده و فقط با اجازه سازمان بازرسی کل کشور اجازه برداشت وجوه بود که خوشبختانه تائیدیه برداشت را دادند.

نیکدار گفت: برگرداندن اصل پول با دادن وکالت در سایت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت هیچ مانعی ندارد.

وی با بیان اینکه برخی از مالباختگان طلب خودرو کردند، افزود: بانک ملت و ایران خودرو در جلسه اخیر تصمیم گرفتند با دادن وام 10میلیونی با بهره 4 درصد و تخفیف قیمت از سوی ایران خودرو این مشکل را حل کنند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: با توجه به اینکه دادن وام مصوبه شورای پول و اعتبار را می خواهد درصدد مکاتبه با شورا هستیم تا بتوانیم تا پایان سال رضایت مالباختگان را بگیریم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"