کد خبر: ۳۷۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، با وجود ایجاد شرایطی جدیدی برای بازار ایران و انتظار تاثیر رفع تحریم ها بر رفع رکود از اقتصاد و بازار فروش کالا در ایران ، به نظر می رسد همچنان بازار بسیاری از محصولات داخلی با رکود و کاهش تقاضا مواجه است به طوری که بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند که تاثیر همکاری های جدید تاکنون تاثیر محسوسی بر بازار فروش خودروهای داخلی و وارداتی نگذاشته و صرفا اعلام روش های متنوع فروش خودروسازان داخلی کمی بازار تقاضای خودروهای داخلی را گرم تر نموده است.

سایه بلاتکلیفی مشتریان بر جریان تقاضا در بازار خودرو

 

به گزارش خبر خودرو ، با وجود ایجاد شرایطی جدیدی برای بازار ایران و انتظار تاثیر رفع تحریم ها بر رفع رکود از اقتصاد و بازار فروش کالا در ایران ، به نظر می رسد همچنان بازار بسیاری از محصولات داخلی با رکود و کاهش تقاضا مواجه است به طوری که بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند که تاثیر همکاری های جدید تاکنون تاثیر محسوسی بر بازار فروش خودروهای داخلی و وارداتی  نگذاشته و صرفا اعلام روش های متنوع فروش خودروسازان داخلی کمی بازار تقاضای خودروهای داخلی را گرم تر نموده است.

عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت :  با وجود قرار گرفتن در ماههای پایانی سال و عرضه مدل های 95 و فروش ویژه خودروسازان همچنان بازار خودروهای داخلی نیز در بلاتکلیفی مشتریان قرار دارد و تقاضای چندانی در بازار داخلی ها وجود ندارد.

قاسمیان افزود : با اقبال مشتریان به بازار خودروهای داخلی مسلما بازار خودرو از وضعیت فعلی خارج خواهد شد.

وی همچنین از تثبت قیمت خودرو در بازار خبر داد و گفت : طی دو هفته اخیر قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نداشته و به جزء اختلاف چند صد هزار تومانی یکی دو مدل از خودروهای داخلی در بازار ، سایر خودروهای داخلی به قیمت کارخانه خرید و فروش می شوند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از پیش بینی ها در خصوص بازار قیمت خودروهای وارداتی گفت : با توجه به رفع موانع همکاری ها ، در صورتی که  این شرایط منجر به ارتباط مستقیم و ایجاد نمایندگی های شرکتها و برندهای خارجی در ایران شود قطعا این شرایط بر بازار قیمت خودروهای وارداتی تاثیر مثبتی خواهد داشت و موجب کاهش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده خواهد شد.

این فعال بازار خودرو افزد : البته هر گونه تغییر و یا کاهش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده علاوه بر نقش روابط و همکاری ها به نرخ تعرفه واردات نیز بستگی داردو چنانچه شاهد افزایش تعرفه واردات در سال آینده باشیم قطعا این تاثیر معکوس گردیده و به همین میزان قیمت ها افزایش خواهد یافت.

قاسمیان افزود : با وجود شرایط کنونی همچنان بازار وارداتی ها در رکود جدی قرار دارد ضمن اینکه به خریداران و متقاضیان  خودروهای خارجی توصیه می شود در صورتی که قصد خرید دارند صرفا از نمایشگاه داران دارای پروانه کسب خودروشان را خریداری کنند .

وی تصریح کرد : با وجود رکود حاکم بر بازار وارداتی ها ، قیمت آنها در بازار تغییری نداشته بلکه به تا حدودی به تثبیت قیمت رسیده است

وی در ادامه در خصوص تاثیر ارز تک نرخی بر بازار خودرو گفت  : انتظار می رود با توجه به تصمیم دولت در خصوص ترک نرخی شدن ارز ، بازار خودروهای داخلی و وارداتی شرایط بهتری پیدا کند و تاثیر مثبتی بر قیمت خودرو در بازار داشته باشد.البته تاثیر ارز بر قیمت خودرو بستگی نه نرخ ارز تک نرخی دارد که چه رقمی تعیین شود.

وی اظهار داشت : انتظار می رود در روزهای آینده شاهد بازار بهتر خودروهای داخلی و وارداتی باشیم.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"