کد خبر: ۳۷۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴

تاثیر قراردادهای خارجی خودروسازان بر بازار قیمت خودرو در ایران

به گزارش خبر خودرو ، حضور شرکتهای اروپایی و بستن قراردادهای جدید همکاری بین خودروسازان داخلی و اروپایی  همواره این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرده که تا چه میزان این همکاری های جدید می تواند در قیمت و تنوع خودروهای داخلی تاثیر گذار باشد ؟ آیا قراردادهای جدید شرکتهای خودروساز با خارجی ها می تواند موجب کاهش قیمت خودرو در بازار ایران شود؟

 

دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به قرار داد ایران خودرو و پژو گفت : قرارداد با پژو هر چند موجب افزایش تنوع خودروهای داخلی خواهد شد اما قطعا در قیمت ها تاثیری نخواهد داشت چه بسا که قیمت محصولات جدید بالاتر از قیمت محصولات فعلی شرکتها خواهد بود.

احمد نعمت بخش افزود : خودروهای جدید اروپایی با توجه به سطح کیفی و تکنولوژی مسلما قیمت خاص خود را داشته و با قیمت بیشتری نسبت به قیمت محصولات فعلی شرکتها تولید و عرضه خواهند شد.

وی با اشاره به زمانبر بودن تاثیر قراردادهای جدید در تولید و عرضه محصولات جدید و متنوع در بازار داخل خاطر نشان کرد : هر چند قرارداد های جدید یکی دو سال زمان می برد تا به تولید برسد اما این حرکت موجب افزایش تنوع محصول و حق انتخاب بیشتر مشتریان داخلی خواهد شد .

وی تصریح کرد : آنچه مسلم است قیمت خودروهای جدید  به دلیل سطح تکنولوژی و امکانات و آپشن ها از قیمت های محصولات فعلی گران تر خواهد بود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین با اشاره به الزامات در نظر گرفته شده در همکاری با شرکتهای خارجی خاطر نشان کرد : خوشبختانه الزاماتی چون انتقال تکنولوژی، سرمایه‌گذاری مشترک و توجه به صادرات، در قرارداد جدید ایران خودرو با پژو مورد توجه قرار گرفته است.

نعمت بخش در پایان افزود : امید است با تولید محصولات جدیدی که در آینده عرضه می شوند لیزینگ ها نیز به کمک خریداران آمده تا امکان خرید خودروهای گران قیمت را نیز برای مشتریان فراهم شود.

وی گفت : کمپینی که در ماههای گذشته تشکیل شد نشان داد که قدرت خرید مردم کم گردیده به طوری که پس شکست کمپین و حمایت تسهیلاتی دولت بیشترین تقاضای خرید از محصولات قدیمی شرکتها بود از این رو با عرضه محصولات جدید باید توان مالی متقاضیان نیز همچنان تقویت شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"