کد خبر: ۳۷۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

آغاز فصل جدیدی در دیپلماسی صنعت خودرو ایران

 

 

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، مشارکت و همکاری بین المللی را باب خوبی در حوزه خودروسازی در ایران دانست و گفت : اتفاقی که امروز در همکاری با شرکتهای خارجی صورت گرفته فصل جدیدی در دیپلماسی صنعتی است .

 

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : خوشبختانه جریان همکاری و مشارکت با خودروسازان اروپایی در ایران خودرو شروع شده ، امید است این روند و شروع همکاری ها در دیگر شرکتهای  خودروساز نیز شکل بگیرد .

وی تصریح کرد : بر خلاف برخی اظهار نظرها در خصوص همکاری پژو و ایران خودرو ، معتقدم که این سرمایه گذاری و همکاری مشترکی که بین این دو شرکت صورت گرفته قطعا موجب تولید محصولاتی جدید ،متنوع و به روز خواهد شد.

وی تصریح کرد : خودروهایی که قرار است در جریان این همکاری ها در ایران تولید شوند طبیعتا جایگزین محصولات قدیمی این شرکت خواهد شد چرا که محصولات مشترکی که قرار است در همکاری اخیر ایران خودرو و پژو تولید شود محصولات به روز اروپا و به نوعی با ذائقه ایرانی ها سازگاراست.

وی با اشاره به لزوم تدوین دیپلماسی صنعتی شرکتها در پسا برجام گفت : مسلما برنامه ریزی و داشتن دیپلماسی صنعتی و  مدیریت منابع ، گام موثری در جهت بهره گیری از فرصت های ایجاد شده و تحقق اهداف کلان کشور خواهد بود.

وی با توجه به دیپلماسی ایران خودرو در همکاری های بین المللی خاطر نشان کرد : همکاری با شرکتهای خارجی با سرمایه گذاری 50  درصدی ، قطعا شروع خوبی در جریان همکاری ها خواهد بود از این رو در همکاری با  پژو آنچه که مهم است اینکه شرکت پژو ملزم شده تا سرمایه گذاری 50 درصدی  نماید اتفاق مهمی که تاکنون در جریان همکاری ها صورت نگرفته است.

نماینده بیجار در خانه ملت تاکید کرد : حضور شرکتی خارجی و معتبر برای سرمایه گذاری صفر تا صد در ایران است اتفاق مهم و بی نظیری در ایران و منطقه است و می تواند صنعت خودرو ایران را در حوزه تولید خودرو ارتقاء بخشیده و موجب توسعه در این بخش از صنعت کشور شود.

بیاتیان اظهار داشت : امروز جریان دیپلماسی که ایران خودرو شکل گرفته به عنوان گام اول حرکت خوبی است اینکه همکاری ها با شرکتهای خارجی در قالب سرمایه گذاری مشترک و تاسیس شرکتی مشترک در این جریان صورت گیرد و بخشی از روند همکاری ها به منظور توسعه بازارهای صادراتی ادامه یابد قطعا می تواند برنامه و دیپلماسی منطقی در مشارکت و همکاری با صنعت خودرو دنیا و دستیابی به اهداف توسعه صنعت خودرو ایران باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"