کد خبر: ۳۷۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن قطعه سازان در رابطه با تشکیل مجموعه سازها و روند عملکرد آنها گفت: در حال حاضر چند مجموعه ساز تشکیل شده که تامین قطعات را به عهده دارند و به دلیل ارتباط مستقیم مجموعه ساز با خودروسازان و انعقاد قرارداد فی مابین، موجب تعطیلی کارگاه های قطعه سازی شده است.

تعطیلی کارگاه های قطعه سازی با تشکیل مجموعه سازها

به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن قطعه سازان در رابطه با تشکیل مجموعه سازها و روند عملکرد آنها گفت: هدف ایجاد مجموعه سازها تهیه آسان قطعات است و اینکه قطعات را از قطعه سازان دریافت و مونتاژ نموده و در اختیار خودروسازان قرار دهند.

علی اکبر جوانروح در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، اظهار داشت: مجموعه سازها معمولا از قطعه سازان قطعه دریافت نمی کنند بلکه قطعات موردنیاز را بدون واسطه از چین وارد و نیاز خودروسازان را برطرف می نماید.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر چند مجموعه ساز تشکیل شده که تامین قطعات را به عهده دارند و به دلیل ارتباط مستقیم مجموعه ساز با خودروسازان و انعقاد قرارداد فی مابین، موجب تعطیلی کارگاه های قطعه سازی شده است.

جوانروح تصریح کرد: وظیفه مجموعه سازها مونتاژ قطعات مورد نیاز خودروسازان است به این ترتیب خودروسازان برای دریافت قطعات با افراد کمتری سروکار دارند.

وی با اشاره به انتقال دانش فنی روز دنیا به داخل کشور خاطرنشان کرد: ورود دانش فنی به کشور به صورت مستمر نیست انتقال این دانش یک بار اتفاق خواهد افتاد و به صورت پایدار در صنعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بحث دانش فنی در صنعت خودرو گسترده است و تنها متعلق به بخشی خاص نیست.

جوانروح در خصوص نوسازی ماشین آلات قدیمی و فرسوده قطعه سازان به وسیله ایجاد مجموعه سازها، اذعان داشت: این حرکت نیاز به سرمایه گذاری دارد. با تخصیص سرمایه در صنعت قطعه سازی و بررسی های اقتصادی و براوردهای مالی می توان نتیجه مطلوبی در خصوص نوسازی ماشین آلات قطعه سازی گرفت. پس تشکیل مجموعه ساز ربطی به نوسازی ندارد.

وی با اشاره به بحث نوسان کیفی موجود در ساخت قطعات بیان کرد: تنها راه موثر برای از بین بردن نوسان کیفی خرید مستقیم قطعه از قطعه ساز است همچنین همه قطعات مورد کنترل قرار گیرد در غیر این صورت خودروسازان ملزم به خرید قطعات بی کیفیت چینی خواهند شد.

جوانروح در ادامه افزود: بهترین و راهبردی ترین مسیر برای پیشرفت در صنعت خودرو و قطعه سازی بررسی و تحلیل چرخه رشد است باید به این موضوع که چگونه رشد کردیم بنگریم و با تدوین آن، مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که تشکیل و وجود مجموعه سازها هیچ تاثیری در پیوستن به سازمان جهانی (WTO) ندارد، گفت: سازمان تجارت جهانی یک تعرفه است. پیوستن به این سازمان یعنی از بین رفتن تعرفه های گمرکی و اینکه هر عضو این سازمان می تواند اجناس و محصولات خود را بدون پرداخت هزینه گمرک عرضه نماید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"