کد خبر: ۳۷۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

شروطی به منظور جلوگیری از صحنه گردانی خارجی ها

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با امکان و شرایط ایجاد شده ایران می تواند به عنوان پایلوتی برای تولید خودروهای روز و برندهای معروف دنیا شود.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به افزایش حضور شرکتهای خارجی برای مذاکره با خودروسازان داخلی افزود : برای اینکه ایران پایلوتی برای تولید خودروهای روز دنیا شود و همکاری ها جریان مناسبی داشته باشد ابتدا باید خودروسازی ایران از قیومیت دولت خارج و به بخش خصوصی واقعی واگذار شود.

وی تصریح کرد : در کنار ایجاد شرایط مناسب برای همکاری و خصوصی سازی صنعت خودرو ،باید نحوه قراردادهایی که با خودروسازان اروپایی بسته می شود مبتنی بر قوانین و حقوق بین الملل باشد که چنانچه مجددا شرایط گذشته تکرار شد و تحریمی صورت گرفت این شرکتها مجددا چمدان ها را برندارند و از ایران بروند.

وی اظهار داشت : در جریان همکاری های جدید ،باید یکی از شروط سرمایه گذاری و ایجاد زیرساختی هایی باشد که به راحتی شرکتها نتوانند از صحنه خارج شوند. اینها مواردی است که به عنوان تجربه از قبل دچار آن شدیم  از این رو  می طلبد که خودروسازان داخلی در این جریان دقت نظر داشته باشند تا دچار معضل و مشکلات قبل نشوند.

نماینده بیجار در خانه ملت به  حضور مقتدرانه قطعه سازان داخلی در جریان این همکاری ها اشاره کرد و افزود : امروز صنعت قطعه سازی ایران و زیر ساخت های این صنعت مورد قبول شرکتهای اروپایی است اما اتفاقی که در سالهای گذشته در صنعت خودرو ایران رخ داد  به دلیل قیمت تمام شده قطعات تولیدی بود که موجب گردید تا برخی از قطعه سازان  کارخانجات تولیدی را تعطیل کرده و به دلیل عدم صرفه اقتصادی ، قطعات را از کشور چین وارد کنند.

بیاتیان تصریح کرد : در صورتی که همکاری ها با شرکتهای خارجی به طور جدی آغاز شود قطعا این شرکتها با تکنولوژی که دارند اجازه نخواهند داد که چنین اتفاقی بیفتد چرا که کیفیت قطعات و محصول نهایی برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تاکید کرد :  مطمئنا حضور و همکاری با شرکتهای خارجی شروع بسیار خوبی برای صنعت خودرو ایران است زیرا با  توجه به زیرساختی که  وجود دارد و امکانی که فراهم می شود ایران می تواند پایلوتی برای تولید محصولات روز دنیا و صادرات به منطقه باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"