کد خبر: ۳۷۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، نماینده تام الاختیار رئیس ستاد مرکزی در انتخابات تاکسیرانان با اشاره به ضرورت برگزاری سومین انتخابات تاکسیرانان گفت: در راستای اجرای ماده 15 آئین نامه اجرایی مصوب هیات محترم وزیران و همچنین با توجه به تبصره ماده هفتم از آئین نامه جدید انضباطی رانندگان تاکسی مصوب شورای اسلامی شهر تهران که در شهریور 93 مصوب شده است ...

19 نماینده تاکسیرانان برای عضویت در کارگروه های انضباطی انتخاب شدند

به گزارش خبرخودرو، نماینده تام الاختیار رئیس ستاد مرکزی در انتخابات تاکسیرانان با اشاره به ضرورت برگزاری سومین  انتخابات تاکسیرانان  گفت: در راستای اجرای ماده 15 آئین نامه اجرایی مصوب هیات محترم وزیران و همچنین با توجه به تبصره ماده هفتم از آئین نامه جدید انضباطی رانندگان تاکسی مصوب شورای اسلامی شهر تهران که در شهریور 93 مصوب شده است از هر شرکتی یک تاکسیران به عنوان نماینده تاکسیرانان در آن شرکت باید در گروه های انضباطی در مناطق حضور داشته باشد تا بتواند از حقوق صنفی تاکسیرانان در کارگروه دفاع نماید.

حسن قوی زری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: این انتخابات در 17 بهمن ماه سال جاری برگزار شده است و باید هر دوسال یک بار از بین تاکسیرانان هر شرکتی یک نفر به عنوان نماینده تاکسیرانان در کارگروه های سه نفره رسیدگی به تخلفات احتمالی تاکسیرانان انتخاب شود ضمن اینکه در سال 91 آخرین دوره آن تشکیل شده است.

وی افزود: درحال حاضر در این انتخابات 19 نماینده تاکسیرانان برای عضویت در کارگروه های مربوط  انتخاب شده اند  که در هر شرکت باید یک کارگروه انضباطی انتخاب گردد.

وی هدف از برگزاری این انتخابات را مشارکت تاکسیرانان در روند رسیدگی به تخلفات دانست و اذعان داشت: در هر شرکت کارگروهی 3 نفره با عنوان کار گروه انضباطی رانندگان تشکیل می شود که پس از بررسی اولیه تخلفات در این کارگروه نظرات به هیئت انضباطی ارجاع داده خواهد شد.

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد:  اعضای هیئت انضباطی متشکل از نماینده تاکسیرانان ، نماینده شهرداری تهران و نماینده شورای اسلامی شهر تهران می باشد همچنین رای نهایی نیز توسط این اعضا تعیین می گردد.

قوی زری با اشاره به اعضای کارگروه انضباطی گفت: کارگروه انضباطی در هر شرکت متشکل از نماینده تاکسیرانان تحت پوشش شرکت، مدیرعامل شرکت و نماینده سازمان تاکسیرانی است.

وی با اشاره به شرایط لازم برای ثبت نام تاکسیرانان تصریح کرد: تاکسیرانان برای ثبت نام باید دارای حداکثرسن 65 سال باشند ، نداشتن سابقه محکومیت، داشتن پروانه معتبر تاکسیرانی، دارا بودن حسن شهرت، مدرک تحصیلی دیپلم، نداشتن سوابق تخلفاتی نوع یک، و دارا بودن حداقل 5 سال سابقه فعالیت از جمله شرایط خاص و عمومی کاندید شدن برای انتخابات کارگروه انضباطی تاکسیرانان است.

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی  تهران در ادامه اظهار داشت: تخلفات نوع یک مربوط به مراجع قضایی است و تخلفات نوع دوم نیز شامل تخلفاتی است که یک تاکسیران در سطح شهر امکان انجام آن را خواهد داشت که شامل افزایش نرخ تاکسی، کارکرد خارج از مسیر و یا نداشتن پروانه می باشد.

قوی زری گفت:در حال حاضر برخی تخلفات به صورت گزارش از طریق شهروندان ابلاغ می شود به همین منظور برای رسیدگی به این موضوع یکی از تاکسیرانان با توجه به شناختی که از وضعیت کاری تاکسیرانان دارند در این زمینه اطلاع رسانی می کند تا در صورت وجود نکته ای ، حقی از تاکسیرانی ضایع نگردد.

وی در خصوص برگزاری انتخابات افزود: در این انتخابات کاملا استانداردهای لازم انجام شده و صندوق ها و تعرفه های خاص برای رای دهندگان در نظر گرفته شده است، همچنین شمارش آراء براساس صورت جلسات ثبت گردیده و به سازمان تاکسیرانی تحویل داده شده است.

نماینده تام الاختیار رئیس ستاد مرکزی در این انتخابات در پایان با اشاره به مشارکت مردم در این انتخابات گفت: خوشبختانه این انتخابات با استقبال خوبی از سوی تاکسیرانان برگزار شده است ، در سال های گذشته استقبال از این انتخابات به 2 درصد هم نرسید در حالی که استقبال در این دوره حدود 12 درصد می باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"