کد خبر: ۳۷۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴

خودروسازان داخلی باید از وضعیت گذشته خود خارج شوند

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : هر گونه مشارکت و همکاری با خودروسازان اروپایی به صنعت خودرو داخل کمک می نماید تا با اتکاء به تجربیات گذشته و استفاده از فن آوری‌های روز ، جهشی در حوزه کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی داشته باشند.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به لزوم تجدید نظر در ساختار تولید خودرو در ایران در جریان اتفاقات اخیر اظهار داشت : مسلما حضور شرکتهای خارجی و ایجاد همکاری های مشترک به دلیل انتقال تکنولوژی و ورود پلت فرم های جدید در روند تحقیق و توسعه در این صنعت تاثیر بسزایی خواهد گذاشت از این رو ضرورت دارد همزمان با آغاز همکاری ها ساختار تولید در شرکتهای خودروساز مورد بازبینی و تجدید نظر قرار گیرد. 

وی تصریح کرد : مسلما با افزایش همکاری مشترک با خودروسازان معتبر در دنیا و ایجاد تحرک در حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو شاهد طراحی خودروهای جدید در بازار داخل و کسب رضایت مشتریان داخلی خواهیم بود.

وی گفت : در صورتی که در جریان همکاری ها، تکنولوژی های جدید وارد شوند قطعا حرکت بسیار خوبی در مشارکت با خودروسازان خارجی خواهد بود اما چنانچه مسائل گذشته در همکاری ها تکرار شود قطعا نمی تواند امید به نتیجه و تاثیر مثبت این همکاری ها بر صنعت خودرو داخل داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو خاطر نشان کرد : در صورتی که همکاری و مشارکت در تولید محصولات جدید همچنان توسط بخش های دولتی در صنعت خودروسازی صورت گیرد محکوم به شکست خواهد بود از این رو در قرار دادهای جدید باید بخش خصوصی واقعی وارد و مذاکرات و همکاری ها بر این اساس صورت گیرد.

نعمتی تصریح کرد : به هر میزان بتوان در جریان  همکاری ها و مشارکت ها از حضور خودروسازان معتبر و پتانسیل های داخلی بهره برد و خودروسازان داخلی نیز بپذیرند که باید از وضعیت گذشته خود خارج شوند قطعا نتیجه همکاری ها در صنعت خودرو ایران قابل توجه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به جذابیت بازار ایران برای شرکتهای خارجی اظهار داشت : امروز بازار بالقوه 75 میلیونی ایران و بازار حداقل 400 میلیونی کشورهای اطراف ، بهانه و زمینه ساز خوبی برای حضور و سرمایه گذاری خودروسازان اروپایی در بازار و صنعت خودرو ایران است مشروط بر اینکه بخش خصوصی واقعی وارد بازی شود قطعا در صورت حرکت در این مسیر جریان همکاری و سرمایه گذاری در صنعت خودرو ایران روند بسیار خوب و مطمئن و موثری خواهد بود.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"