کد خبر: ۳۸۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

همکاری مجدد ایران خودرو با بنز ، آغازی بر حرکت های گسترده تر در صنعت خودرو ایران


به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در صورتی که جریان همکاری و مشارکت با خودروسازان خارجی موجب گسترش همکاری مشترک با سایر برندهای معتبر خودروسازی و ایجاد بازار رقابتی در داخل شود مسلما منفعت اصلی در این شرایط نصیب مصرف کنندگان داخلی خواهد شد.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به دور جدید همکاری ایران خودرو با شرکت بنز افزود :  پیش بینی می شود آغاز همکاری ایران خودرو با شرکت بنز آلمان آینده خوبی را برای صنعت خودرو ایران رقم بزند.

وی تصریح کرد : البته ایران خودرو تا پیش از ایران نیز با شرکت بنز همکاری هایی را داشته است اما به دلیل عدم گستردگی این همکاری ها  چندان برای جامعه ایرانی ملموس نبوده از این رو در فضای کلی جامعه نیز چندان بازتاب نداشته است.

وی افزود  : هر چند به نظر می رسد همکاری مجدد ایران خودرو با شرکت بنز ، شروعی بر حرکت گسترده تر و مهم تری در صنعت خودرو ایران بوده از این رو باید این همکاری را به فال نیک گرفت.

وی تصریح کرد : البته در جریان همکاری های صورت گرفته این انتظار در جامعه ایرانی وجود دارد که خودروسازان تولید خودروهای ارزان قیمت و متوسط را در سبد تولید خودرو قرار دهند تا پاسخ گوی نیاز بخش  دیگری از نیاز جامعه باشد.

وی گفت : امروز استفاده و یا تولید برخی از برند های خاص در داخل حرکت قابل تاملی است اما نکته مهم در این راستا انتقال تکنولوژی است  چرا که این همکاری نباید صرفا منتج به سی کی دی کاری بلکه باید به مرور باید به سمتی حرکت شود تا بخش اعظمی از این قطعات در داخل تولید شود و قطعه سازان داخلی نیز از این جریان همکاری ها منتفع شوند.

نماینده بیجار در خانه ملت در ادامه با توجه به تاثیر مثبت قرار گرفتن خودروهای روز دنیا در خط تولید خودروسازان در افزایش بازدهی شرکتها گفت : تولید خودروهای روز دنیا ضمن اینکه اتفاق خوبی برای صنعت خودرو ایران است بلکه در تقویت روحیه کارکنان در این بخش از صنعت و متخصصان داخلی تاثیر بسیار خوبی را خواهد داشت.

به گفته وی این جریان موجب فراهم شدن فضای فعالیت برای متخصصان و مهندسان داخلی خواهد شد ضمن اینکه این روند باعث بازآموزی و ارتقاء دانش در داخل خواهد شد از سویی این همکاری ها و مشارکت با خودروسازان برتر جهانی انگیزه به روزرسانی و دریافت تکنولوژی روز را در  فعالان در این عرصه افزایش خواهد داد .

وی ضمن تاکید بر نقش بسزای همکاری های اخیر در ارتقاء توان علمی و تکنولوژیکی در صنعت خودرو ایران اظهار داشت : مسلما این همکاری ها موجب افزایش  اشتغال زایی در کشور خواهد شد هر چند این شرایط در صورتی فراهم خواهد شد که جریان همکاری ها به سمتی برود که خودروسازان خارجی بخش اعظمی از قطعات را در  داخل تولید نمایند  تا چرخه اشتغال در ایران نیز حفظ شود .

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"