کد خبر: ۳۸۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

چشم انداز روشن گروه خودروسازی سایپا

به گزارش خبرخودرو ، اگر چه دومین صنعت بزرگ ایران طی 50 سال اخیر توانسته به جایگاه قابل قبولی در عرصه جهانی دست یابد اما برخی از کاستی های این صنعت نسبت به رقبا نیز بر کسی پوشیده نیست این در حالی است که هم اکنون صنعت خودرو نقش مهمی در توسعه اقتصادی بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا داشته و عنوان موتور محرک اقتصادی را بر دوش می کشد . بررسی ها حاکی از آن است  که حدود 30 درصد از رشد اقتصادی ایران مدیون صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن است از این رو توجه به این صنعت و رفع مشکلات درون و برون سازمانی آن اهمیتی دوچندان را در شرایط کنونی کشور دارد چرا که گردش چرخ این صنعت علاوه بر اینکه می تواند خودروسازان را در دستیابی به استراتژی های مورد نظر در این صنعت همراهی نماید بلکه گام مهمی نیز در گردش موتور اقتصادی کشور نیز خواهد بود.

هر چند در شرایط کنونی نمی توان منکر چالش ها و موانع برون سازمانی و به تعبیر بهتر مشکلات و موانع کسب و کار در جریان حرکت خودروسازی ایران شد اما قطعا در این راستا موانع درون سازمانی بنگاههای اقتصادی را نیز نمی توان از قلم انداخت موانعی که متاسفانه در این سالها شاید بیش از تحریم ها و موانع بیرون سازمانی به صنعت خودرو آسیب وارد نموده است.

این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد راز جاودانگی شرکت های معروف و خوش نام در برخورداری آنها در رعایت اصول راهبری و حضور اعضای هیات مدیره کار آمد نهفته است. مسلما یک راهبری و مدیریت متعهد و متخصص می تواند کلید جذب سرمایه مالی و بکارگیری نیروی انسانی و شرکای تجاری قدرتمند در زنجیره ارزش است.

در چنین شرایطی است که هر گونه تغییرات موثر در اعضای هیات مدیره و مدیریت شرکت های خودروسازی می تواند تحولی جدی را در رشد و توسعه این صنعت به دنبال داشته باشد به طوری که امروز با تغییر و تعيين دو نفر از اعضای اصلي هيات مديره شرکت سایپا ، سرنوشت دومين گروه خودروساز بزرگ ايران شکل تازه‌اي به خود گرفته است.

هفته گذشته بود که دکتر "سید محمد علی سید ابریشمی " و " امیر حسین قناتی " به عنوان اعضای جدید در هیات مدیره سایپا منصوب شدند به طوری که همزمان با این انتصاب ، مهندس سید ابریشمی به ریاست هیات مدیره این شرکت منصوب گردید.

تغییر در هیات مدیره و انتصاب دکتر سید ابریشمی به عنوان ریاست هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا در شرایطی صورت گرفت که مدت زیادی از تغییر مدیریت گروه خودروسازی سایپا و حضور دکتر جمالی بر بنگاه بزرگ خودروسازی نمی گذرد تغییری که به بیان بسیاری از کارشناسان موجب تحولات جدی در ساختار مالی سایپا و رشد سهام این شرکت در بازار بورس و تشکیل صف خرید برای سهام این شرکت شده است.

دکتر "سید محمد علی سید ابریشمی "که تا پیش از این مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بوده است از مدیران خوش نام و با تجربه در حوزه صنعت کشور است که سابقه فعالیت در معاونت وزارت صنایع و معادن در دو دهه قبل را نیز در کارنامه خود دارد . حضور این مدیر توانمند و خوش فکر به عنوان سرمایه فکری در راس هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا نه تنها برگ زرینی در حوزه صنعت خودروسازی کشور است بلکه می تواند ادامه تحولات جدی در حوزه این مجموعه بزرگ خودروسازی  کشور باشد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"