کد خبر: ۳۸۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

قصد دولت، گشودن دروازه کالاهای ایرانی به روی جهانیان است

 

گردهمایی «کارگران و آینده اقتصاد ایران» با حضور رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ، گردهمایی «کارگران و آینده اقتصاد ایران» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی، حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهور، محمدرضا نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و همچنین جمعی از کارگران کارخانه‌های کشور از صبح امروز در ورزشگاه شهید معتمدی در حال برگزاری است.

- بیش از ورود رئیس جمهور کارگران شعری را قرائت می‌کردند که به این شرح است: «روحانی و برجام به تدبیر و به امید شد یک ورق از برگه تاریخ، ما کارگران نقطه امید و تلاشیم چون کوه دماوند استاده‌ایم»

- رئیس‌جمهور حین ورود به ورزشگاه شهید معتمدی مورد تشویق کارگران قرار گرفت و کارگران حاضر در سالن در عین حال بار‌ها با سر دادن شعار حقوق و مزایا خواستار توجه بیشتر دولت به خود شدند.

- کارگرانی از شرکت‌های پارس خودرو، ایران‌خودرو، پگاه و برخی شرکت‌های دیگر در این مراسم نیز حضور دارند.

- بیش از آغاز مراسم حضور تعداد بسیار زیاد کارگران در مقابل درب‌های ورودی موجب اختلال در ورود حضار به سالن شد.

- در ابتدای مراسم دو نفر ازنمایندگان جامعه کارگری با بیان نکاتی درباره مشکلات کارگران پرداختند.

- تعداد بسیار زیاد حاضران در سالن منجر به اضافه کردن صندلی‌هایی در جای جای سالن محل برگزاری این مراسم شد و در ادامه تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در این مراسم در گوشه‌های مختلف سالن و بر روی فرش‌هایی که برای نشستن آن‌ها تعبیه شده بود، حضور یافتند.

- در ابتدای مراسم مجری این برنامه پیش از معرفی نمایندگان جامعه کارگری برای سخنرانی ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور و وزیر کار با زبانی خودمانی خطاب به روحانی گفت: به عنوان یک زن کارگر بیمه شده تامین اجتماعی می‌خواهم به دور از تعارف‌های مرسوم با شما از کارگران، کارمندان، بازنشستگان و جامعه کارگری صحبت کنم و بگویم زمانی که برجام به انجام رسید همه مردم شاد شدند.

- او در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: آقای رئیس جمهور مردم شا را دوست دارند و به شما اعتماد دارند، اگرچه شما شادی مردم را به دلیل اینکه تریبون و رسانه‌ای نداشتند، ندیدید اما مردم همیشه کنار شما بودند. آن‌ها سفره‌هایی که بوی نفت بدهد نمی‌خواهند، بلکه سفره‌هایی رنگین با عقلانیت و تدبیر می‌خواهند.

 

رییس جمهور کشورمان گفت: تمام تلاش دولت این است که دروازه صادرات کالای ایرانی به روی جهانیان باز شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در گردهمایی کارگران و آینده اقتصاد ایران در ورزشگاه شهید معتمدی و در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم که در اولین روز ماه اسفند که سرنوشت ما ایرانیان در آن به انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گره خورده است، مهمان عزیز‌ترین قشر جامعه، یعنی کارگران هستم؛ کارگران عزیزی که بار تولید کشور از صنعت کشاورزی و خدمات بر دوش آنهاست.

قصد دولت، گشودن دروازه کالاهای ایرانی به روی جهانیان است

او افزود: از آغاز این دولت قرار ما بر این بود که دولت همه توان و تلاش خود را به کار گیرد تا تحریم‌های ظالمانه را از سر مردم بردارد و تلاش کند تا حقوق مسلم این ملت در صحنه جهانی به رسمیت شناخته شود و تلاش کند ایران‌هراسی تبدیل به ایران‌ستایی شود؛ تلاش کند چهره واقعی مردم ایران برای جهانیان روشن شود و دولت تلاش کند دروازه صادرات کالای ایرانی به روی جهانیان باز شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ‌ دولت از ابتدا بنایش بر این بود که تلاش کند امکانات مورد نیاز، مواد اولیه بدون پیچ‌و‌خم‌های نابجای تحریم وارد کشور شود تا جنسی ارزان‌تر و قابل رقابت با تولیدهای جهانی در کشور تولید شود و دولت تلاش کند زمینه اشتغال برای جوانان مهیا شود و امنیت شغلی برای کارگران تامین شود.

رییس شورای عالی اقتصاد گفت: این وعده دولت به شما بود؛ دولتی که با رای شما و اراده شما و حضور شما پای صندوق آرا در سال ۹۲ مشروعیت یافت و کار خود را آغاز کرد، بنایش و وعده‌اش بر این بود که مشکلات بزرگ از پیش پای این مردم برداشته شود.

روحانی ادامه داد: ما می‌خواستیم کالای ایرانی بدون مشکلات موجود و تحریم‌ها به بازار جهانی صادر شود. ما می‌خواستیم کشتی‌هایی که ناچار بودند در اسکله کشورهای همسایه پهلو بگیرند و با هزینه بیشتر وارد ایران شوند، کنار بنادر کشور خودمان پهلو بگیرند.

او گفت: بنای ما بر این بود که بیمه‌گران بین‌المللی کالای صادراتی ایران را بیمه کنند تا خطرپذیری برای صادرکنندگان از بین برود. بنای ما بر این بود که بازار بانک‌ها به روی کشورمان باز شود تا برای خرید مواد اولیه ضروری و همچنین برای صادرات به جای بانک‌های معتبر از طریق واسطه‌ها و صرافی‌ها هیزنه مضاعف به مردم تحمیل نشود.

امروز نوبت کارگران و کارآفرینان است

رئیس جمهور با اشاره به فرجام رسیدن برجام در پی تلاش ۳۰ ماهه مذاکره‌کننده شجاع، عالم و توانمند اظهار کرد: امروز راه برای فعالیت باز شده است و آنچه که در برجام انجام گرفت هموار شدن زمینه برای فعالیت و برداشته شدن دیوارهای نابجا بود.

او گفت: امروز نوبت کارگران و کارآفرینان عزیز ما است. امروز روزی است که همه باید دست به دست هم دهیم و گام دوم و برجام دوم را آغاز کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: کشورمان نیاز به رونق اقتصادی و آرامش دارد و ما نیازمند وحدت و انسجام هرچه بیشتر هستیم. همه باید برای استقلال جوانان فعال شویم.

راهی جز کار و فعالیت و سرمایه‌گذاری وجود ندارد

روحانی با طرح این پرسش که اگر می‌خواهیم تولید افزایش پیدا کند و اگر می‌خواهیم به صادرات غیر نفتی متکی باشیم، آیا راهی جز کار و فعالیت، سرمایه‌گذاری، تکنولوژی و بهره‌وری وجود دارد؟ یادآور شد: باید فضایی ایجاد کنیم که در این فرصت همه سرمایه به کار گرفته شود چه سرمایه ایرانیان و چه سرمایه دیگران. سرمایه و تکنولوژی باید به این کشور بیاید تا فضای کار و فعالیت برای کارگران ایرانی مهیا شود.

رییس جمهور اضافه کرد: امروز زمینه این کار فراهم شده و تهدید‌ها به فرصت تبدیل شده‌اند و آنان که روزی از نام ایران می‌ترسیدند و برای فاصله گرفتن از ایران مسابقه می‌گذاشتند، امروز برای نزدیک شدن به ایران با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

کشورهای مختلف در حال مسابقه برای مشارکت با ایران هستند

روحانی با بیان اینکه کشورهای مختلف در حال مسابقه برای ورود سرمایه و مشارکت با ایرانیان در زمینه تولید هستند، گفت: این شرایطی است که تهدید دیروز را به فرصت تبدیل کرده است.

نفت بشکه‌ای ۱۴۷ دلار، مشکل اشتغال و رفاه این مردم را حل نکرد

او افزود: ما در گذشته دیدیم که نفت بشکه‌ای ۱۴۷ دلار، مشکل اشتغال و رفاه این مردم را حل نکرد و اشتغالی به وجود نیاورد. به جای نفت ۱۴۷ دلار دولت امروز کشور را با نفت ۲۵ دلاری مدیریت می‌کند، اما همه مردم با وحدت و اتحاد در سال همدلی و همزبانی کنار هم هستند.

نگذاشتیم بیماری که به بیمارستان مراجعه می‌کند، خرج بیمارستان برایش کمرشکن باشد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم بدون اتکا به نفس و با اتکا به کار و فعالیت و رونق اقتصادی و صادرات کالای غیر نفتی کشور را اداره کنیم، گفت: در شرایط سخت اقتصادی و قیمت پایین نفت زمینه لازم را برای سلامت مردم در کشور فراهم کردیم و نگذاشتیم بیماری که به بیمارستان مراجعه می‌کند، خرج بیمارستان برایش کمرشکن باشد.

۱۱ میلیون نفر حاشیه‌نشین تحت بیمه سلامت قرار گرفتند

او افزود: همه مردم و مردم نیازمند کشور را تحت پوشش بیمه سلامت قرار گذاشتیم بر این اساس ۱۱ میلیون نفر حاشیه‌نشین تحت بیمه سلامت قرار گرفتند. در مقایسه با اواخر دولت‌های گذشته ما در این ایام کاری کردیم که کارگران و کارمندان از مقدار تورم سالانه برای اولین بار بیشتر باشد.

حقوق بازنشستگان کارگر حدود ۶۵ درصد افزایش پیدا کرد

روحانی گفت: کاری کردیم که حقوق بازنشستگان کارگر حدود ۶۵ درصد افزایش پیدا کند. این دولت همه توان خود را برای شاغلان مرد و زن و کارگر و بازنشستگان و رفاه بیشتر آن‌ها به کار خواهد گرفت.

رییس شورای عالی اقتصاد عنوان کرد: در سخنرانی قبل در جمع کارگران به وزیر کار آقای ربیعی گفتم باید تلاش کنیم حقوق بانوان کارگر تضییع نشود و در شرایط مساوی کار تبعیضی بین زنان و مردان وجود نداشته باشد.

رییس جمهوری کشورمان گفت: ما در شرایطی هستیم که باید با کار و تلاش و جذب سرمایه و تکنولوژی و گشودن دروازه صادرات موجب رونق اقتصاد و رشد و توسعه باشیم.

کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه‌‌شان رونق اقتصادی است

روحانی با اشاره به انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از همه ملت ایران از کارگران، بانوان، مردان غیور، جوانان، روستایی و شهری می‌خواهم ۷ اسفند همه پای صندوق‌های آرا باشیم و کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه‌رونق اقتصادی است.

او افزود: کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه‌ آن‌ها اشتغال جوانان است؛ کسانی را انتخاب کنیم که به فکر رشد صادرات غیرنفتی هستند؛ کسانی را انتخاب کنیم که در فکر رشد اقتصادی کشور باشند و قدرت مبارزه با رکود را داشته باشند؛ طبق فرمایش رهبری آنهایی که دلبسته انقلاب ملت هستند و از توسعه دشمن آگاهند. ملت ما نخواهد گذاشت کلام رهبری روی زمین بماند.

روحانی یادآور شد: در کنار رهبری دولت و مسئولان در سال همدلی و همزبانی و همکاری و هم‌رای کنار صندوق آراء برویم هر مقدار وحدت و اتحاد بیشتری بین مردم باشد و فاصله‌ها کمتر باشد، شرایط بهتری را برای پیشرفت کشور داریم.

نمایندگانی با دغدغه‌ مصالح و منافع ملی انتخاب کنیم

رئیس جمهور تاکید کرد: ما می‌خواهیم نمایندگانی را انتخاب کنیم که به تعبیر رهبر انقلاب، ریل‌گذار حرکت دولت و نظام به سمت پیشرفت و تعالی باشند. ما می‌خواهیم نمایندگانی را انتخاب کنیم که دغدغه‌ آن‌ها منافع و مصالح ملی باشد.

رییس کابینه دولت گفت: نمایندگانی را برای خبرگان انتخاب می‌کنیم که بتوانند در روز مبادا بهترین فرد را برای رهبری کشور و نظام برگزینند؛ رهبری که دارای آن همه مسئولیت‌های سنگین برای کشور ایران و امت اسلامی است.

رئیس جمهور عنوان کرد: مردم عزیز ایران و کارگران پرکوشش قدر کشور ایران و نعمت‌های مادی و معنوی و امنیت آن را بدانند قدر این همدلی و انسجام را باید بدانیم.

روحانی ادامه داد: در این فرصتی که به وجود آمده باید همه تلاشمان را در مسیر پیشرفت و با امید به آینده به کار گیریم تا کشورمان در راستای پیشرفت قرار بگیرد.

او گفت: هرآنچه که تا به امروز به دست آمده با مشارکت و حمایت و حضور پرشور شما مردم عزیز بوده و اگر مذاکره‌کنندگان شما به عنوان نماینده ملت ایران توانستند در برابر قدرت‌های بزرگ اهداف عملی را به نتیجه برسانند به خاطر حمایت شما مردم عزیز و پشتیبانی و رهنمودهای رهبری بوده است.

نیازی به نصیحت غیر ایرانی‌ها نداریم

رئیس جمهور با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند صاحب این کشور ملت عزیز ما است. دولت و نظام از آن شما است. جمهوری اسلامی با رای شما ساخته شد و مجالس گذشته نیز با رای شما تشکیل شدند. این دولت نیز با خواست و رای شما به روی کار آمد و رهبری هم با رای شما پرچم عزت را بر دوش گرفته است.

او اضافه کرد: این کشور از آن شماست و ما هیچ نیازی به نصیحت غیر ایرانی‌ها نداریم. مردم ما آگاه و بیدارند و مصالح خود را به خوبی تشخیص می‌دهند و میان کاندیداهایی که تایید شده‌اند می‌توانند بهترین‌ها را برگزینند و شما می‌توانید یا بنا بر تشخیص خود در صورتی که کاندیدا‌ها را می‌شناسید، بهترین را انتخاب کنید یا در غیر این صورت از طریق‌شناختی که توسط احزاب و تشکل‌ها حاصل می‌شود نامزد اصلح را انتخاب می‌کنید.

با صبر و حوصله در انتخابات شرکت کنیم

رئیس قوه مجریه اعلام کرد: به همه شما پیشنهاد می‌کنم روز ۷ اسفند که روز نشاط است پای صندوق‌ها بیایید و مخصوصاً در تهران با توجه به اینکه مردم باید نام ۴۶ نفر را بر روی برگه‌های رای بنویسند با حوصله و صبر در انتخابات حضور یابیم.

او گفت: شاید برای برخی خسته‌کننده باشد که نام ۳۰ نفر را برای مجلس شورای اسلامی و ۱۶ نفر را نیز برای مجلس خبرگان رهبری بنویسند چرا که این اولین بار است که این دو انتخابات مهم همزمان برگزار می‌شود. بنابراین باید کمی حوصله کنیم و با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای به هر ۳۰ نفر مورد نظر که به نظرتان برای مجلس شورای اسلامی و همچنین به ۱۶ نامزد دلخواه‌تان برای مجلس خبرگان رهبری رای بدهید.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به احتمال طولانی شدن زمان رای‌دهی اعلام کرد: امیدوارم وزارت کشور و شورای نگهبان فرصت لازم را تا هر ساعتی که انتخابات به طول انجامید در نظر بگیرند.

او گفت: امروز همه چشم‌ها به ایران دوخته شده و چشم همه کشورهای منطقه و همچنین ابرقدرت‌های جهانی به صف‌های طولانی‌تر و مشارکت بیشتر مردم ایران در انتخابات است. چرا که این مشارکت راه را برای جذب سرمایه و رونق اقتصادی هموار می‌کند.

روحانی در پایان با ابراز امیدواری از حضور مردم پای صندوق‌های رای یاد آور شد: وعده ما روز ۷ اسفندماه پای صندوق‌های رای برای آغاز مسیر برجام ۲ خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"