کد خبر: ۳۸۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

توجه به امنیت شغلی کارگران به عنوان مهم ترین اولویت مجلس دهم

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهم ترین اولویت مجلس دهم در حمایت از تولید و صنعت به خصوص قشر کارگری را ایجاد امنیت شغلی در این بخش دانست گفت : با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان بخش زیادی از مشکلات کارگران باقی است و باید مجلس دهم در راستای رفع آنها گام های موثرتری را بردارد.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در حال حاضر بخش زیادی از کارگران همچنان با مشکل تبدیل وضعیت و مباحثی همچون قراردادهای موقت مواجه هستند چنانچه هم اکنون این شرایط امنیت شغلی آنها را تهدید می کند از این رو معتقدم یکی از موارد مورد نظر در حمایت از این بخش ،تعیین وضعیت موجود و ایجاد امنیت شغلی برای کارگران است.

دبیر کل خانه کارگر همچنین یکی از مشکلات و دغدغه های کارگران در بخش های تولیدی و صنعتی را موضوع حقوق و دستمزد اعلام کرد و گفت : امروز دریافت حداقل حقوق و دستمزد موضوع جدی کارگران در سنوات اخیر است که  امید است این مساله مورد توجه جدی مجلس دهم و نمایندگان در این دوره قرار گیرد.

محجوب اظهار داشت : در حال حاضر مرجع رسمی تصمیم گیری در خصوص حقوق کارگران شورای عالی کار است  اما در نظر داریم تا مبانی تصمیم گیری در این ارتباط را اصلاح نماییم تا منتهی به تصمیمات صحیح در آینده شود.

نماینده تهران در مجلس نهم تصریح کرد : مسلما مجلس می تواند با تقویت قوانین گام هایی را در این ارتباط بردارد تا شاهد بهبود وضعیت حقوق و دستمزد در  قشر کارگری جامعه باشیم.

محجوب با توجه به نقش موثر کارگران در رونق تولید و رشد اقتصادی کشور گفت : مجلس و دولت باید توجه بیشتری به وضعیت کارگران نماید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"