کد خبر: ۳۸۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴

چهره صنعت خودرو ایران باید تغییر کند

به گزارش خبر خودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو گفت: در نظر داریم  با ارتقای صنعت خودروسازی کشور توانمندی این صنعت را را در معرض باز دید کنندگان در این نمایشگاه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : باید هرچه سریعتر چهره صنعت خودرو ایران کشور در نگاه آحاد جامعه تغییر کند و قطعا این مساله با اصلاح مشارکت در تولید و عرضه خودروهای جدید در سطح بازار ایران صورت گرفته  و حرکت در چنین مسیری است که موجب رشد و توسعه صنعت خودرو خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی باید از توانمندی داخلی بهره‌گیری کافی صورت گیرد ، خاطر نشان کرد :  خوشبختاننه در غالب سیاست‌های وزارت صنعت و معدن همکاری شرکت‌های داخلی با خارجی‌ها در حال گسترش است.

وی همچنین به برخی از کم کاری های صنعت خودرو طی سال های گذشته پرداخت و اظهار داشت : در طول سال‌های گذشته خودروسازان داخلی کم‌کاری‌هایی را انجام داده و با تبلیغات صورت گرفته نیز مظلوم واقع شدند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در خصوص تعرفه واردات خودرو در سال آینده گفت : تاکنون تصمیم خاصی در این رابطه صورت نگرفته است اما قطعا ظرف  یکی دو هفته آینده این موضوع  در دولت مطرح می شود.

نعمت زاده با اشاره به قطع مراودات صنعت خودرو در دوران تحریم خاطر نشان کرد :  البته خودروسازان چینی در این دوران همراهی خوبی را با شرکت‌های خودروساز داخلی داشتند  طبعا در چنین شرایطی نیز سازندگان نیز تامین نیاز خود را از این کشور داشتند هر چند باید گفته شود که شرکتهای چینی هم‌اکنون با استانداردهای اروپایی تولید می کنند و  در صنعت خودروسازی پیشرفته خوبی داشتند این موضوع نشان دهنده آن است که  خودروهای چینی آن چنان که مطرح می شود کم  کیفیت نیست.

 وی همچنین در خصوص همکاری با شرکت بنز گفت : توافق با بنز در خصوص خودروهای تجاری منعقد شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"