کد خبر: ۳۸۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

هجمه سنگین تغییر تعرفه واردات خودرو بر صنعت خودرو در سال آینده

 

 

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه جدی دولت به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت : در جریان اقتصاد مقاومتی باید توجه جدی به تولید شود قطعا یکی از محورها در راستای حمایت از تولید داخل ، موضوع تعرفه واردات خودرو است .

 

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخل اظهار داشت : امروز یکی از محورهای حمایت از تولید داخل ، تعرفه واردات خودرو است تا تولیدات داخلی اسیب نبیند.

وی اظهار داشت : مسلما در شرایط کنونی هر گونه آزاد گذاشتن مرزها و برداشت تعرفه واردات ، موجب ضربه جدی به صنعت خودروساز و قطعه سازی کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد : واقعیت این است که خودروسازی ایران همچنان قدرت رقابت با خودروسازان بزرگ جهانی را ندارد بنابراین هرگونه تصمیم گیری در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو در این شرایط صنعت خودرو داخل را مورد هجمه قرار داده و مشکلات جدی برای خودروسازان ایجاد خواهد کرد.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موافق هر گونه کاهش و یا افزایش تعرفه واردات خودرو نیستم ، گفت : در شرایط کنونی معتقدم که باید نرخ تعرفه وارات خودرو در سال آینده تثبت شودو تغییری در نرخ فعلی تعرفه واردات خودرو ایجاد نشود.

عباسپور اظهار داشت : هر گونه کاهش نرخ تعرفه واردات خودرو از رقم فعلی آسیب جدی به صنعت خودرو وقطعه سازی داخلی است.

وی رقم کنونی تعرفه واردات خودرو را عدد مناسبی دانست و تصریح کرد : هم اکنون نرخ تعرفه واردات برای خودروهای 1500 تا 2000 سی سی، 45 درصد و برای 2000 سی سی به بالا جدود 55 درصد است که به نظر می رسد این عدد ، رقم مناسبی در شرایط فعلی است و هرگونه افزایش تعرفه واردات خودرو نیز در وضعیت کنونی ضرورتی ندارد .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"