کد خبر: ۳۸۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

افت قیمت خودروهای مدل 94 در بازار

رکود بازار خودرو نمایشگاه‌ داران را به تعطیلی و تغییر شغل کشاند


به گزارش خبر خودرو ، در حالی که در روزهای منتهی به سال 94 پیش بینی برخی از فعالان بازار خبر از رونق نسبی بازار خودرو در اوایل سال 95 می داد یکی از اعضای اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران معتقد است که همچنان شرایط گذشته بر بازار حاکم بوده و بازار خودرو با شروع سال 95 نیز تغییری نکرده و رکود همچنان تنها گزینه فعلی بازار خودرو است چنانچه با شروع سال جدید برخی از نمایشگاه داران خودرو به دلیل تداوم رکود در بازار در حال تعطیلی و تغییر شغل هستند.

غلامحسین قاسمیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن اشاره به تداوم رکود بر بازار خودرو اظهار داشت : بر خلاف برخی از اظهارات مبنی بر  کاهش قیمت، بازار خودرو تا این لحظه تغییری نداشته و همچنان رکود در خرید و فروش بر بازار خودرو سایه انداخته و تغییر چندانی نیز در قیمت ها صورت نگرفته است.

وی با توجه به اعلام لیست جدید قیمت خودروهای داخلی توسط خودروسازان در سال جاری اظهار داشت : رکود فعلی بازار خودرو تاثیری در کاهش قیمت خودرو نداشته این در حالی است که شرکتهای خودروساز با توجه به افزایش نرخ بیمه شخص ثالث ، بین 100 تا 200 هزار تومان افزایش قیمت را در لیست جدید قیمت ها اعلام کردند.

این فعال بازار همچنین در خصوص تاثیر عرضه خودروهای با پلاک 95 بر قیمت مدلهای 94 گفت : با شماره گذاری خودروهای 95 بین یک یا دو میلیون تومان قیمت خودروهای 94 در بازار افت داشته است .

قاسمیان در ادامه در خصوص بازار وارداتی ها گفت : با عرضه مدل های 2016 ، تا حدودی قیمت مدل های2015 کاهش یافته به طوری که  بین 10 تا 15 میلیون تومان قیمت مدل های جدید بسته به نوع آپشن ها بیشتر از مدل های قدیمی در بازار معامله می شوند.

وی با اشاره به امیدواری فعالان بازار به رونق بازار در روزهای آتی گفت : با توجه به رکودی که از سال گذشته بر بازار خودرو حاکم بوده انتظار می رود طی یکی دو ماه آینده بازار خودرو از وضعیت فعلی خارج شده و رونق به بازار باز گردد اما متاسفانه وضعیت فعلی بازار خودرو امید چندانی را برای رسیدن به روزهای خوب در بازار خودرو باقی نمی گذارد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"