کد خبر: ۳۸۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با اشاره به فرسودگی 90 در صدی در ناوگان مینی بوسرانی کشور گفت : در سال گذشته هیچ گونه اقدامی در راستای نوسازی ناوگان مینی بوسرانی صورت نگرفت امید است در سال جدید تحرکی در راستای نوسازی در این حوزه از ناوگان صورت گیرد.

لزوم جدیت دولت جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی در کشور

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با اشاره به فرسودگی 90 در صدی در ناوگان مینی بوسرانی کشور گفت : در سال گذشته هیچ گونه اقدامی در راستای نوسازی ناوگان مینی بوسرانی صورت نگرفت امید است در سال جدید تحرکی در راستای نوسازی در این حوزه از ناوگان صورت گیرد.

غلامرضا غضنفری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : متاسفانه در سال گذشته هیچ اقدامی در جهت خروج مینی بوس های فرسوده و جایگزینی در این بخش صورت نگرفت و صرفا در اواخر سال تعداد کمی از متقاضیان به بانک ها معرفی شدند که عملا بانک ها نیز همکاری در این زمینه با متقاضیان نداشتند.

وی گفت : پیش بینی می شود در صورت جدیت دولت در این زمینه ، از اردیبهشت ماه ، جریان نوسازی در ناوگان مینی بوسرانی کشور آغاز شود.

وی تصریح کرد : تا این لحظه هیچ یک از برنامه ها و طرح هایی که در خصوص ارائه تسهیلات جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی اعلام گردیده ، عملی نشده است.

وی افزود  : براساس تصمیم گیری های صورت گرفته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال گذشته باید به دارندگان خودروهای فرسوده حدود 70 درصد قیمت خودرو را تسهیلاتی با بهره 6 درصد جهت نوسازی مینی بوس های فرسوده ارائه شود.

وی همچنین با توجه به ارائه طرح های توجیهی اتحادیه مینی بوسرانی در خصوص نوسازی ناوگان مینی بوسرانی به سازمان ها و دستگاههای مرتبط گفت : تاکنون در راستای طرحی که به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تسریع در نوسازی ناوگان مینی بوسرانی ارائه شده پاسخی از سوی این دستگاهها دریافت نشده است.

وی تاکید کرد : این طرح مدت زیادی است که به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ارائه شده که با  پی گیری اتحادیه در نهایت مقرر گردیده تا این ستاد جلساتی را در آینده نزدیک با اتحادیه مینی بوسرانی داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور اظهار داشت : در این مطرح شده چنانچه به ازای هر مینی بوس جدید  ، 5 دستگاه مینی بوس فرسوده اسقاط شود هیچ اتفاقی در خدمات رسانی ناوگان مینی بوسرانی رخ نخواهد افتاد و مسافری در مسیر نخواهد ماند.

غضنفری با اشاره به تاثیر منفی تردد مینی بوس های فرسوده در مصرف بالای سوخت و افزایش آلایندگی هوای شهرها تاکید کرد :  در صورتی که به ازاء هر مینی بوس جدیدی که وارد ناوگان حمل و نقل می شود 5 دستگاه مینی بوس فرسوده اسقاط شود قطعا این اقدام در کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در کشور تاثیر زیادی داشته ضمن اینکه این اقدام کمک بزرگی به دولت خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص تغییر و افزایش نرخ کرایه در ناوگان مینی بوسرانی گفت : در حال حاضر نرخ کرایه در ناوگان مینی بوسرانی رقم پایینی  است ضمن اینکه میزان مسافر در این حوزه بسیار کاهش یافته است  از این رو نمی توان طرح افزایش نرخ کرایه را با توجه به تورم و افزایش هزینه ها در این بخش عملی نمود این در حالی است که گرانی لوازم یدکی در این حوزه عملا شرایط سختی را برای فعالان در این بخش از حمل و نقل ایجاد کرده است.

عدم افزایش نرخ کرایه در ناوگان مینی بوسرانی به جهت حفظ تقاضای بازار

وی افزود : زمانی که افزایش نرخ کرایه در ناوگان مینی بوسرانی ممکن خواهد بود که حداقل تقاضای بازار حفظ شود .

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ کرایه در ناوگان مینی بوسرانی کشور در سال 94 اظهار داشت : در سال جدید تقاضایی مبنی بر افزایش نرخ کرایه ها توسط اتحادیه ارائه نشده است این در حالی است که با توجه به شرایط کنونی و مشکلات این موضوع مورد درخواست بسیاری از فعالان در این حوزه است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"