کد خبر: ۳۸۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت : با توجه به هزینه بالای تولید در صنعت خودرو ، خودروسازان باید در حد ممکن در جهت کاهش هزینه و قیمت تمام شده تولید تلاش نمایند.

منافع سرمایه گذاری مستقیم خارجی ها برای خودروسازان

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت : با توجه به هزینه بالای تولید در صنعت خودرو ، خودروسازان باید در حد ممکن در جهت کاهش هزینه و قیمت تمام شده تولید تلاش نمایند.

جمشید پژویان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : خودروسازان باید بپذیرند که بخشی از هزینه های تولید خودرو را باید به سرعت کاهش دهند تا با عرضه خودروهایی با قیمت پایین فراهم شاهد روند رونق بازار خودروهای داخلی در کشور باشیم.

وی خاطر نشان کرد : ارتقاء کیفیت ، کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده قطعا می تواند بستری جهت افزایش توان رقابت در بازار داخل و خارج را فراهم نماید.

وی اظهار داشت : با تدوین سیاست‌های جدید و رقابتی نمودن بازار، ضمن اینکه شاهد ارتقاء کیفی در این صنعت خواهیم بود بلکه اصلاحات لازم در این صنعت صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به آغاز برخی از قرارداد همکاری شرکتهای خارجی با خودروسازان داخلی اظهار داشت : شروع این فعالیت ها در ایران مسلما می تواند جریان تولید و قیمت خودرو را  تا حدود زیادی تغییر دهد.

وی تصریح کرد : هر چند همکاری مشترک شرکتهای خارجی با خودروسازان داخلی نیز منجر به ایجاد خطوط جدید و تولید خودروهایی با تکنولوژی روز دنیا خواهد شد.

رئیس سابق شورای رقابت اظهار داشت : مسلما حضور خودروسازانی چون پژو ، رنو و فیات می تواند در توسعه صنعت خودرو ایران و بازار فعلی تاثیر مثبت و قابل توجهی را بگذارند.

پژویان افزود : البته حرکت در مسیر سرمایه گذاری مستقیم خودروسازان خارجی می تواند منافع بسیاری را برای صنعت خودرو ایران را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد کشور و تداوم این شرایط  بر اوضاع خودروسازی در ایران اظهار داشت : پیش بینی می شود با خروج رکود از اقتصاد کشور بسیاری از صنایع تولیدی من جمله خودروسازی نیز از رکود فعلی رها شده و رونق به این بخش ها بازگردد.

وی همچنین با توجه به تاثیر رفع بخشی از مشکل مبادلات بانکی خودروسازان با اجرای برجام اظهار داشت : مسلما رفع موانع موجود در نقل و انتقالات پولی و از سویی بازگشایی سوئیفت ضمن اینکه در بهبود جریان تولید تاثیر خواهد گذاشت بلکه این شرایط در قیمت تمام شده تولید و نهایتا رونق  بازار خودرو داخل موثر خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"