کد خبر: ۳۸۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تأخیر دو ثانیه ای زمان عکس العمل راننده به علت صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی خبر داد.

تلفن همراه عامل افزایش تصادف

به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تأخیر دو ثانیه ای زمان عکس العمل راننده به علت صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی خبر داد.

سردار سرتیپ سیدتیمور حسینی گفت: صحبت با تلفن همراه ، خوردن و آشامیدن و توجه به مناظر اطراف هنگام رانندگی، حداقل زمان عکس العمل راننده در مقابل خطر را از 75 صدم ثانیه به یک تا دو ثانیه افزایش می دهد.

وی افزود: این به معنای قرار گرفتن راننده در منطقه خطر است چرا که حواس راننده پرت می شود.

سردار حسینی گفت: در شرایط عادی پس از دیدن منطقه خطر مدت زمان رسیدن پیام مغز به پا برای فشار دادن پدال ترمز 75 صدم ثانیه یعنی معادل مسافت 8 متر محاسبه شده است.

وی افزود: وقتی راننده مشغول صحبت با تلفن همراست به جای توقف خودرو با طی 8 متر مسافت ؛ خودرو با طی 15 تا 20 متر متوقف می شود که قطعاً تصادف به وقوع می پیوندد.

سردار حسینی با اشاره به اینکه متأسفانه تلفن همراه جزء لاینفک زندگی شده است گفت: بنده خودم بدون استثناء بعد از زنگ خوردن تلفن هنگام رانندگی تلاش می کنم خودرو را در محل مناسب متوقف و صحبت کنم.

وی افزود: بارها شاهد این مورد نیز بوده ایم که برخی از رانندگان برای صحبت کردن با تلفن همراه در محل های نامناسب مانند حاشیه بزرگراه ها یا گوشه خیابان ها پارک کرده اند که خطر تصادف و راهبندان را در بردارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ارتکاب تخلف دوم برای انجام ندادن تخلف اول توجیه ناپذیر است ؛ بنابر این اگر شرایط پاسخ به تلفن همراه فراهم نیست راننده حق ندارد جان خود و دیگران را به خطر بیندازد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"