کد خبر: ۳۸۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت : با توجه به سیر واردات تایر در سال گذشته ،امیدی به بهبود صنعت تایر کشور نمی رود.

هجوم تایرهای چینی به بازار ایران

به گزارش خبر خودرو ، رئیس  هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت : با توجه به سیر واردات تایر در سال گذشته ،امیدی به بهبود صنعت تایر کشور نمی رود.

گنجی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : هر چند وزیر صنعت و معدن تصمیمات خوبی را در سال گذشته در خصوص نرخ تعرفه واردات تایر اتخاذ کردند اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد : در صورت اجرای این تصمیمات و عملی شدن افزایش تعرفه واردات  تایر و کاهش واردات در این بخش ، انتظار می رود بتوان به شرایط بهتری در این صنعت دست یافت.

وی خاطر نشان کرد : افزایش تعرفه گمرکی و ممنوعیت ورود تایرهایی که در داخل تولید می شوند از تصمیماتی است که سال گذشته در وزارت صنعت ، معدن و تجارت اتخاذ شد. امید است هر چه سریعتر تصمیمات وزیر صنعت به نتیجه رسیده و صنعت تایر از وضعیت کنونی نجات یابد.

وی در ادامه در خصوص همکاری با شرکتهای معتبر خارجی در راستای نتیجه مذاکرات برجام اظهار داشت : در حال حاضر ارتباط با شرکتهای بزرگ تایرسازی در دنیا وجود دارد اما مشکل مهم در این جریان همکاری ها ،عملی نشدن دقیق برجام است که موجب شده تا تمایلی به نهایی نمودن قرارداد همکاری وجود نداشته باشد.

وی گفت : امید است با اجرایی شد ن برجام ، همکاری با شرکتهای خارجی به نتیجه نهایی برسد.

وی همچنین در خصوص سهم تایرهای چینی در بازار داخل گفت : متاسفانه واردات تایرهای چینی و سهم این تایرها در بازار ایران از وضعیت نگران کننده ای برخوردار است و تاکنون مقدار بسیار زیادی تایرهای چینی به بازار داخل وارد شده است این در حالی که در برخی از کشورها از جمله آمریکا برای ورود تایرهای چینی تعرفه ترجیحی در نظر گرفته شده و تعرفه گمرکی واردات تایرهای چینی را 100 درصد افزایش داده اند.

وی تاکید کرد : متاسفانه تنها کشوری در خصوص ورود تایرهای چینی اقدام جدی نداشته ایران است به همین جهت چینی ها به بازار ایران هجوم آورده اند .

عضو انجمن صنفی صنعت تایر اظهار داشت : البته در خصوص قیمت ها مشکلی وجود ندارد و گاها قیمت ها این تایرها بالاتر از کالای داخلی است اما نکته مهم در خصوص تایرهای چینی کیفیت و سهم بازار این تایرها و کسب سهم زیادی از بازار ایران است.

گنجی در ادامه در خصوص میزان تولید تایر در سال جاری گفت : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته میزان تولید تایر در سال جاری ، 180 هزار تن در نظر گرفته شده است که تقریبا برابر آمار سال گذشته است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"