کد خبر: ۳۹۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

قیمت دو خودرو دنا و تندر اتومات به بازار واگذار می شود

به گزارش خبر خودرو ، عضو ناظر شورای رقابت گفت : در جلسه روز گذشته شورای رقابت دو خودرو دنا و تندر اتومات از شمول قیمت گذاری این شورا خارج شدند.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : با توجه به فراهم شدن زمینه رقابت این خودروها در بازار ، روز گذشته مقرر گردید تا دو خودرو دنا و تندر اتومات ایران خودرو از شمول قیمت گذاری خارج شوند.

وی تصریح کرد : بر اساس تصمیم شورا ، خودروهایی که زمینه رقابت آنها به لحاظ قیمت و نوع محصول در بازار فراهم است از انحصار خارج و بازار تعیین کننده قیمت این محصولات خواهد بود.

وی گفت : محصولاتی که می تواند در فضای رقابتی قرار گیرند و از شمول انحصار خارج شوند، قیمت آنها به بازار واگذار خواهند شد.

وی همچنین با توجه به افزایش 0.4 درصدی قیمت محصولات گروه سایپا و افزایش 1.8 درصدی گروه ایران‌خودرو در جلسه قبلی شورای رقابت و مخالفت اعضای ناظر شورا با روند تصمیم گیری در این ارتباط  اظهار داشت : فرایند تصمیم گیری بر اساس بررسی های صورت گرفته قانونی بوده و عدم حضور ناظرین مشکل قانونی را در این جریان ایجاد نمی کند اما با توجه به شرایط کنونی کشور و کاهش نرخ تورم و بهره بانکی و وضعیت خودروسازان به نظر می رسد نباید همین رقم هر چند بسیار اندک نیز افزایش قیمت صورت گیرد.

وی تاکید کرد : به جهت شرایطی که دولت ایجاد نموده  و مدعی است که نرخ تورم کاهش یافته ، از سویی وضعیت شرکتها در بازار سرمایه و افزایش سهم بازار و تقویت تولید و همچنین کاهش نرخ بهره بانکی و تداوم این تصمیم در سال جاری به نظر نمی رسد دلیلی بر مصوبه اخیر و افزایش قیمت خودرو باشد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت  با اشاره به اثر نرخ تورم در فرمول قیمت گذاری خودرو گفت : با روندی که نرخ تورم دارد  و از سویی حرکت های محدودی که در زمینه کیفیت در شرکتها صورت گرفته و همچنان تا جلب رضایت مصرف کنندگان و افزایش سهم بازار در حوزه کیفیت فاصله وجود دارد نباید تغییری در قیمت ها اعمال شود هر چند خودروسازان مدعی هستند که سهم آنها در بازار کیفیت افزایش یافته است و سهم و ارزش سهام آنها در بازار سرمایه بالا رفته از این رو با افزایش تولید نیز طبعا باید شاهد کاهش قیمت بود نه افزایش قیمت.

امامی تصریح کرد : در چنین شرایطی افزایش قیمت را با استدلال های موجود منطقی نیست  از این رو بنده و برخی از اعضا از افزایش قیمت خودرو حمایت نکردیم اما فرایند اقدام و تلاشی که شورای رقابت بر اساس دستورالعمل انجام داده فرایند قانونی بوده  است .

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"