کد خبر: ۳۹۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از کاهش سهم تایرهای چینی در بازار خودرو ایران خبر داد و گفت : خوشبختانه سهم برندهای چینی ها را در بازار ایران کاهش یافته است چرا که شرکتهای چینی نیز همانند سایر واردکنندگان و شرکتهای خارجی باید نمایندگی رسمی ثبت کنند تا امکان صادرات به ایران را داشته باشند .

سهم تایرهای چینی در بازار ایران کاهش یافت

تعرفه واردات تایر افزایش یافت


به گزارش خبر خودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران از کاهش سهم تایرهای چینی در بازار خودرو ایران خبر داد و گفت :  خوشبختانه سهم برندهای چینی ها را در بازار ایران کاهش یافته است چرا که شرکتهای چینی نیز همانند سایر واردکنندگان و شرکتهای خارجی باید نمایندگی رسمی ثبت کنند تا امکان صادرات به ایران را داشته باشند .

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : شرکتهای چینی ها که تا پیش از این با شرکتهای زیادی  همکاری داشتند با وجود چنین قانونی و لزوم ثبت نمایندگی همچون گذشته دستشان برای ورود به بازار ایران باز نخواهد بود ضمن اینکه مقرراتی که برای کیفیت و استاندارد تولیدات وارداتی وضع شده در این راستا تاثیر گذاشته است.

وی افزود : امروز کیفیت تایرهای ایرانی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی و اروپایی است و به این جهت تایرهای ایرانی هیچ چیزی کم از محصولات موجود در دنیا ندارد.

وی همچنین از افزایش تعرفه واردات تایرهای سواری خبر داد و اظهار داشت :  خوشبختانه با تصمیم دولت تعرفه واردات تایر های سواری از رقم 26 درصد به  32 درصد افزایش یافت همچنین برخی از قوانین مانند تخفیف گمرکی واردات تایرهای باری نیز حذف شده است.

وی خاطر نشان کرد : در صورت اجرای این تصمیمات و عملی شدن افزایش تعرفه واردات  تایر و کاهش واردات در این بخش ، انتظار می رود بتوان به شرایط بهتری در این صنعت دست یافت.

وی در ادامه به آمار نگران کننده واردات تایر در سال 94 اشاره و خاطر نشان کرد :  متاسفانه  میزان واردات تایر در ماههای منتهی به پایان سال 94  رقم  بسیار نگران کننده ای داشت این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی با  انباشت تولید در انبارها مواجه بودند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر  همچنین در خصوص همکاری با شرکتهای معتبر خارجی اظهار داشت : البته ارتباط با شرکتهای بزرگ تایرسازی در دنیا وجود دارد اما هر گونه همکاری های جدید مستلزم عملی نشدن دقیق برجام است .

تنها افزود : پیش بینی می شود در شش ماهه دوم امسال شاهد همکاری های مشترکی فعالان این صنعت در قالب جوینت ونچر با شرکتهای خارجی و صاحب تکنولوژی باشیم.

وی تاکید کرد : در حال حاضر صنعت تایر علاوه برای ورود تکنولوژی های جدید و به روز آمدی این صنعت که با بهبود روابط و همکاری ها قطعا ممکن خواهد شد نیازمند نوسازی خطوط تولیدی است که یقینا با سرمایه گذاری جدید این مهم نیز فراهم خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"