کد خبر: ۳۹۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، پس از حرف و حدیث های بسیار ، بالاخره شورای رقابت تصمیم گرفت تا موضوع آزادسازی قیمت خودرو را به طور جدی دنبال کند به طوری که در اولین اقدام ، قیمت دو خودرو را آزاد کرد تا شاید بازار خودرو از شرایط رکودی که بر آن مستولی شده خارج شود این در حالی است که مدتی است که قیمت برخی از خودروهای داخلی از به دلیل کاهش تولید با حاشیه قیمت در بازار مواجه شده است چنانچه ...

حاشیه قیمت یک تا دو میلیونی برخی از خودروها در بازار

به گزارش خبر خودرو، پس از حرف و حدیث های بسیار ، بالاخره شورای رقابت تصمیم گرفت تا موضوع آزادسازی قیمت خودرو را به طور جدی دنبال کند به طوری که در اولین اقدام ، قیمت دو خودرو را آزاد کرد تا شاید بازار خودرو از شرایط رکودی که بر آن مستولی شده خارج شود این در حالی است که مدتی است که قیمت  برخی از خودروهای داخلی از به دلیل کاهش تولید با حاشیه قیمت در بازار مواجه شده است  چنانچه بررسی قیمت ها در بازار نشان می دهد که هم اکنون قیمت یکی دو مدل از خودروها با اختلاف حداقل یک تا دو میلیون تومان در بازار معامله می شود.

یکی از فعالان بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به حاشیه قیمت برخی از خودروها در بازار گفت :  در حال حاضر قیمت  ال 90 اتومات به دلیل افت تولید و عرضه محدود به بازار  با اختلاف یک و نیم  میلیون تومان در حدود 48 و 800 تا 49 میلیون تومان در بازار معامله می شود .

محمدی نیکخواه افزود : البته قیمت ال 90 اتومات هم اکنون در نمایندگی ها 47 میلیون و 500 تومان است که با تخفیف 2 میلیونی که ایران خودرو به مناسبت اعیاد شعبانیه در نظر گرفته با قیمت 45 میلیون و 500 هزار تومان و تحویل یک ماهه به مشتریان عرضه می شود.

وی تصریح کرد :  قیمت دنا نیز به دلیل تولید محدود با اختلاف  یک میلیون  تومان هم اکنون با 43 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می شود .

وی  با توجه به آزادسازی قیمت دو خودرو دنا و تندر اتومات و تاثیر آن بر افزایش حاشیه بازار آنها گفت : کاهش تولید و عرضه این دو خودرو علت اصلی حاشیه بازار این دو مدل خودرو بوده و آزادسازی قیمت آنها تاثیری بر حاشیه قیمت آنها در بازار نداشته است.

وی  گفت : هم اکنون خودروهای زیادی در رنج قیمت این دو مدل خودرو در بازار وجود دارد بنابراین بازار این خودروها رقابتی است.

وی تاکید کرد : در حال حاضر قیمت سایر خودروها در بازار بر اساس قیمت کارخانه است و تغییری در قیمت آنها در بازار ایجاد نشده است .

وی با اشاره به تداوم رکود در بازار خودرو های داخلی و وارداتی خاطر نشان کرد : با وجود پیش فروش های صورت گرفته  به مناسبت اعیاد شعبانیه و شرایط در نظر گرفته شده ، تنها مصرف کننده واقعی است که به بازار مراجعه می کند و  همچنان بازار خودرو  با رکود دست و پنجه نرم می کند .

این فعال بازار خودرو در ادامه از استقبال بازار از پیش فروش محصول اچ30 شرکت ایران خودرو خبر داد و گفت : به دلیل استقبال از فروش این محصول جدید ، مدت زمان پیش فروش این محصول تمدید و مدت زمان تحویل آنها از اواخر امسال تا اوایل سال آینده ادامه خواهد داشت.

نیکخواه همچنین بازار خودروهای وارداتی را بسیار نگران کننده دانست و گفت : مدت زیادی است  که رکود سنگینی بر بازار وارداتی ها حاکم است و به ندرت معامله ای در بازار این خودروها صورت می گیرد این در حالی است که این شرایط تاثیری بر قیمت وارداتی ها در بازار نداشته است.

وی تصریح کرد : پیش بینی می شود ظرف هفته های آینده ، وضعیت بازار خودرو بر همین منوال باشد تا زمانی که اوضاع اقتصادی کشور با تحرکی مواجه شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"