کد خبر: ۳۹۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری در خصوص برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده توسط پلیس راهور اظهار داشت: در دو ماه اول سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد شماره گذاری خودروها نو شماره و 43 درصد پلاک گذاری موتور سیکلت های نو شماره افزایش داشته است.

بخشودگی دیرکرد جرائم راهنمایی و رانندگی تا پایان سال 94

به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری در خصوص برنامه ها  و اقدامات پیش بینی شده توسط پلیس راهور اظهار داشت: در دو ماه اول سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد شماره گذاری خودروها نو شماره و 43 درصد پلاک گذاری موتور سیکلت های نو شماره افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو سردار تقی مهری اظهار داشت :  در مجموع و در مقایسه با سال گذشته شماره گذاری خودرو و موتور سیکلت و خدماتی که پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه پلاک گذاری ارائه داده میزان 23.5 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به صدور گواهینامه در سال جدید تصریح کرد: صدور گواهینامه در 2 ماه سال 95 در مقایسه با سال 94 حدود 6درصد کاهش داشته یعنی از حدود 252 هزار گواهینامه جدیدالصدور امسال 237 هزار کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور ناجا کشور اذعان داشت: از برنامه های مهمی که در این ایام پلیس راهنمایی و رانندگی در دست اجرا دارد آماده سازی برای برگزاری سالگرد رحلت امام خمینی رضوان الله علیه است که همه ساله با هماهنگی پلیس و ستاد مرکزی بزرگداشت سالگرد امام راحل و قرارگاه فرماندهی سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان در کل کشور می باشد.

گفتنی است که با برنامه ریزی های پیش بینی شده کلیه کاروان هایی که بیش از 3 دستگاه به صورت هماهنگ اعزام شوند پلیس راهور با تیم های پیش قراول و برنامه های از پیش تعیین شده موارد را ساماندهی می نماید.ضمنا با وجود تیم های پلیس برای پیش گیری از حوادث تا مرقد حرم مطهر به خودروهای فاقد استاندارد مجوز حرکت داده نمی شود و خودروها متوقف می گردد.

وی در ادامه از اجرای برنامه دیگر پلیس راهور ناجا سخن گفت و افزود: از برنامه های دیگر پلیس پیش بینی و اجرای تمهیدات لازم در ماه مبارک رمضان و برقراری نظم در برگزاری برنامه های شب های قدر و مراسم احیاء و همچنین برقراری نظم در ایام نزدیک افطارو مراسم روز قدر و  کنترل حجم ترافیک در شهرها می باشد.

سردار مهری خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم و اقدامات پلیس راهور بخشودگی دیرکرد جرائم راهنمایی و رانندگی تا پایان سال 94 است که بلافاصله پس ابلاغ مصوبه از سوی دولت اجرایی و عملیاتی می گردد.

وی در ادامه افزود: شهروندان می توانند جهت پیگیری و دریافت استعلام میزان جرائم رانندگی خود از طریق سامانه الکتریکی پلیس راهور ، از طریق سامانه (110 و 120 و 2020)  یا پلیس 10+ و یا به دفاتر پیشخوان دولت و نهایتا از طریق شماره 88255555 از میزان جرائم مطلع گردند. گفتنی است که این بخشودگی فقط شامل دیرکرد تخلفات می گردد.

رئیس پلیس راهورناجا کشور در خصوص برنامه هایی که در اولویت اقدامات پلیس راهور قرار دارد بیان کرد: موضوع ارتقا فرهنگ ترافیک یک راهبرد مهم برای پلیس می باشد که در اولویت برنامه ها می باشد.

وی افزود: بهره گیری از فناوری های نوین در سال 95 و همچنین ثبت تخلفات درون شهری و برون شهری و به صورت سیار را  جزء اولویت برنامه  ها عنوان کرد.

سردار مهری خاطر نشان کرد : 49درصد کسانی که  جان خود را از دست می دهند پس از تصادفات است که با توجه به این معضل تلاش پلیس بر این است که سوانح ترافیکی کنترل گردد و به حداقل برسد. با توجه به اینکه بر اساس آمار 20درصد عامل تصادفات بر اثر سرعت غیرمجاز می باشد که از برنامه های پلیس برخورد با تخلفات حادثه ساز در سراسر کشور است.

وی اذعان داشت: رانندگانی که به هر دلیلی اقدام به انجام حرکات نمایشی و لایی کشیدن در جاده ها می نمایند با این موارد علاوه بر اعمال قانون در برخی استانها به مدت طولانی خودرو متوقف می گردد.ضمن اینکه انجام 2تخلف حادثه ساز پی در پی منجر به توقف خودرو به مدت 72 ساعت می گردد و با انجام آزمایشات الکل و مواد روان گردان در صورت مثبت بودن آزمایش با عامل برخورد قضایی می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا کشور در پایان نشست با اشاره به معاینه فنی خودروها اظهار داشت: در سال گذشته حدود 9درصد خودروها فاقد معاینه فنی معتبر بودند و در دوماه اول سال 95 نیز این میزان به 8درصد رسیده است که با عملیاتی نمودن طرح "سیم فا "با همکاری وزارت کشور، نیروی انتظامی،  سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت راه ، از این پس از طریق این سامانه پس از اقدامات فنی برای خودروهایی که فاقد معاینه فنی می باشند و در معرض سیستم سیمفا قرار گیرند به صورت سیستمی جریمه اعمال می شود و در واقع این سیستم کمک بزرگی به پلیس است.

وی در پایان افزود: خودروهای زیر 5سال سن به معاینه فنی نیاز ندارند که البته پلیس مخالف این موضوع می باشد و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی جدید این موضوع پیگیری گردد که برای همه خودروها سالانه  برگه معاینه فنی صادر گردد و این امر به این دلیل است که پلیس به ایمنی و فنی خودروها و به مسائل زیست محیطی و آلایندگی توجه خاص دارد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"