کد خبر: ۳۹۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، بازار بورس اوراق بهادار و سهام شرکتهای خودررویی در هفته ای اخیر با نوسانات مثبت و منفی زیادی مواجه بوده است این در حالی است که به گفته کارشناسان تمام این اتفاقات مثبت و منفی ناشی از موج هیجانی در بازار است که پیش بینی می شود در بلند مدت با توجه به شرایط موجود ، سهام شرکتهای خودرویی روند رو به رشدی را داشته باشد گرچه گاها اتفاقاتی می افتد که دور از ذهن است.

بازگشت حال خوب به بازار سهام خودرویی ها

به گزارش خبر خودرو ، بازار بورس اوراق بهادار و سهام شرکتهای خودررویی  در هفته ای اخیر با نوسانات مثبت و منفی زیادی مواجه بوده است  این در حالی است که به گفته کارشناسان تمام این اتفاقات مثبت و منفی ناشی از موج هیجانی در بازار است که پیش بینی می شود در بلند مدت با توجه به شرایط موجود ، سهام شرکتهای خودرویی روند رو به رشدی را داشته باشد گرچه گاها اتفاقاتی می افتد که دور از ذهن است.

این روزها گروه خودرو و ساخت قطعات آبستن اتفاقات بسیار بزرگی از محل تجدید ارزیابی و ورود شرکای خارجی است که مسلما شکل گیری این اتفاقات مستلزم تجدید ساختار مالی خودروسازان است.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است تجدید ساختار مالی خودروسازان پروسه زمانبری است چرا که  دارایی هایی که در 40 ، 50 سال گذشته در این گروه خریداری شده و  گاها یک ریال ثبت شده باید به ارزش روز و ارزش جاری آنها تجدید ارزیابی شده و نهایتا به سرمایه این شرکتها افزوده شود.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : امروز چنانچه بحث حضور سرمایه گذار خارجی در صنعت خودرو به درازا کشیده و تا حدودی داستان آن طولانی شده به موضوع تجدید ارزیابی ها باز می گردد که باید هر چه سریعتر انجام شود تا به ارزش منصفانه دارایی ها نزدیک شده و نهایتا این گروه بتواند وارد چانه زنی برای شراکت با خارجی شود.

وی تصریح کرد : متاسفانه بازار سرمایه همواره حالت عجولانه ای دارد و تمایل دارد که همه چیز ظرف یکی دو هفته تمام شود و نهایتا بحث افزایش سرمایه اتفاق بیفتد. لذا همیشه  دچار تلاطمات مثبت و منفی است ولی با توجه به اینکه گروه خودرو و ساخت قطعات همواره کانون توجه سرمایه گذاران خارجی و حتی دولت به جهت بحث اشتغال بوده است بعید به نظر می رسد که این صنعت به این زودی ها دلیلی برای افت قیمت داشته باشد.

وی گفت : هر چند همواره نیم نگاه مثبت و منفی به بازار سرمایه وجود دارد اما  دیدگاه بلند مدت سهام شرکتهای خودرویی با توجه به اقدامات دولت و موضوع سرمایه گذار خارجی نگاه مثبتی است که این نگاه مثبت به هر جهت روزی اتفاق خواهد افتاد اما همه این اتفاقات مثبت به پروسه و زمان ورود سرمایه گذار خارجی باز می گردد .

وی افزود : هر چند سهامداران تمایل دارند که شاهد اخبار مثبت در گروه خودرویی باشند اما این اخبار بلند مدت که بحث سرمایه گذاری خارجی و ورود محصولات جدید است همگی جزء پروسه های حداقل یکی دو ساله است این در حالی است که از هم اکنون قیمت سهام های خودرویی در حال تعدیل است اما مسلما تمام قیمت ها ظرف یکی دو روز تعدیل نخواهد شد.

این کارشناس ارشد بازار سهام با وجود افت و خیز های صورت گرفته در یکی دو روز گذشته در بازار سهام شرکتهای خودرویی خاطر نشان کرد : با وجود نوسانات مثبت و منفی همچنان بالاترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام شرکتهای خودرویی است به طوری که سهام این گروه یا با صف خرید مواجه بوده و  یا به سمت منفی معامله شده است به طوری که  به نظر می رسد همچنان تکلیف بازار با این سهام مشخص نیست هر چند در بلند مدت آینده سهام شرکتهای خودرویی مثبت است.

شیخی با تاکید بر آینده روشن سهام شرکتهای خودرویی خاطر نشان کرد : انتشار اخبار سیاسی و اقتصادی مثبت  مانند  کاهش سود  سپرده های بانکی که بالطبع آن می تواند موجب کاهش هزینه تحمیل مالی شرکتها  و افزایش سود اوری آنها شود جزء اخبار مثبتی است  که آینده خوبی را برای این گروه رقم خواهد زد .

وی تصریح کرد : کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن نیز جزء اخبار مثبتی برای بازار سرمایه است چرا که با این اتفاق نقدینگی از سوی سایر بازارها به سمت بازار بورس و مسیر تولید سرازیر خواهد شد و نهایتا ای جریان به هم افزایی بازار سرمایه کمک می خواهد کرد .

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"