کد خبر: ۳۹۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت : در صورتی که دولت حمایت ویژه‌ای را از بخش های تولیدی و صنعتی نداشته باشد قطعا شاهد رشد منفی در صنعت کشور خواهیم بود.

ریالی از یارانه تولید به صنعت پرداخت نشده است

به گزارش خبر خودرو، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت : در صورتی که دولت حمایت ویژه‌ای را از بخش های تولیدی و صنعتی نداشته باشد قطعا شاهد رشد منفی در صنعت کشور خواهیم بود.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به وعده دولت در اختصاص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی خاطر نشان کرد : در صورت پرداخت این تسهیلات می‌توان به رشد بخش های صنعتی و تولیدی در کشور امیدوار بود.

وی با بیان اینکه تاکنون ریالی تسهیلات و یارانه در اختیار بخش تولید قرار نگرفته است، اظهار داشت : با توجه به کاهش نرخ تورم، انتظار می رود نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به لزوم توجه به حضور پررنگ بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت :  باید نقش دولت در بخش های تولیدی و صنعتی کم رنگ شود و با برداشتن موانع تولید ، فضا برای حضور جدی تر بخش خصوصی فراهم شود.

وی همچنین تنها راه نجات صنعت و تولید کشور را سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد و افزود : در صورتی که مشارکت و همکاری میان صنایع تولیدی داخلی با شرکتهای خارجی صورت گیرد مسلما شاهد به روز رسانی تولید و ورود تکنولوژی جدید در بخش های تولیدی و صنعتی کشور خواهیم بود.

وی تاکید کرد : مسلما رفع موانع مبادلات بانکی و باز شدن سوئیفت نقش موثری در جریان این همکاری ها و تححقق مشارکت ها و به روزرسانی صنعت و تولید کشور خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه با اشاره به تاثیر گشایش در مبادلات پولی و بانکی و کاهش هزینه تولید گفت : با بهبود روابط و امکان مبادلات بانکی مسلما هزینه تولید در بسیاری از بخش های صنعتی خصوصا صنعت خودروسازی کاهش خواهد یافت.

سهل آبادی همچنین بر لزوم تک نرخی شدن ارز تاکید کرد و اظهار داشت : در شرایط کنونی چنانچه تصمیم دولت مبنی بر تک نرخی نمودن ارز محقق شود ضمن شفاف سازی و رفع فساد و رانت در این حوزه ، قطعا بخش مهمی از بی انظباطی ها در این بخش از  بین خواهد رفت.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"