کد خبر: ۳۹۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

حمایت از خودروسازان با ابزارهای تعرفه ای

به گزارش خبر خودرو ، نماینده مردم در مجلس دهم گفت : علی رغم اهمیت موضوع کیفیت خودروهای داخلی که همواره مورد تاکید قرار گرفته باید بستر لازم برای تولید داخل نیز فراهم شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به اینکه خودروسازان باید با قدرت بیشتر در حوزه کیفی سازی عمل نمایند ، افزود : اینکه تعرفه واردات خودرو کاهش یابد به این بهانه که رقابت در بازار آزاد شود و با ورود خودروهای خارجی رقابت در صنعت خودرو افزایش یابد  شاید راهکاری برای کیفیت و در صنعت خودرو داخل باشد اما  قطعا به نفع مصرف کنندگان و تولید داخل در شرایط کنونی نخواهد بود.

وی با توجه به افزایش ورود خودروهای چینی بی کیفیت به کشور تصریح کرد : باید مانع ورود خودروهای بی کیفیت به داخل و تصاحب سهم بازار توسط آنها گردید ضمن اینکه باید از تجارب کشورهایی که سابقه چندانی در صنعت خودرو ندارند اما رشد قابل توجهی در حوزه خودروسازی داشتند بهره برد.

وی خاطر نشان کرد : به عنوان مثال صنعت خودرو کره در چند سال گذشته توفیقات خوبی را در این صنعت داشته است و این به جهت بسترها و حمایت های مناسب از این صنعت صورت گرفته از این رو برای دستیابی به پیشرفت های حاصل در این صنعت باید بسترهای لازم برای صنعت خودرو کشور مان فراهم شود.

وی افزود : در صورتی که استراتژی دولت رشد و توسعه صنعت خودرو است باید این صنعت مورد حمایت واقع شود و زمینه برای تولید داخل و صادرات فراهم شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم با تاکید بر افزایش تعرفه واردات به منظور حمایت و رقابت پذیری صنعت خودرو ایران تصریح کرد : باید با همکاری و تعامل با پلیس راهور ناجا نسبت به عدم شماره گذاری خودروهای فاقد کیفیت اقدام شود.

لاهوتی با اشاره به اینکه بسیاری از خودروهای تولیدی استاندارد یورو4 را نیز پاس نمی کنند  افزود : باید استاندارد کیفی خودروهای داخلی یورو5 شود این در حالی است همچنان برخی از استاندارد خودروهای داخل یورو 4 را نیز نداشته و یورو2 هستند .

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم تصریح کرد : باید به خودروسازان فرصتی جهت ارتقاء استاندارد خودروها داده شود و در صورت عدم اجرای  تعهدات از شماره گذاری آنها جلوگیری شود.

لاهوتی در ادامه بر توجه به رشد تولید خودرو در کشور تاکید کرد و گفت : نباید محدودیتی در تولید خودرو صورت گیرد بلکه باید تا حد امکان زمینه و شرایط برای تولید خودرو در کشور فراهم شود .

وی همچنین با توجه به تصمیمات اخیر شورای رقابت و آزادسازی قیمت دو خودرو اظهار داشت :  چنانچه به دنبال تنوع خودرو در بازار داخل هستیم باید اجازه داد تا خودروهای خارجی امکان تولید در داخل را داشته باشند .

وی قیمت و کیفیت را دو گزینه مهم جهت رقابت پذیری در صنعت خودرو ذکر کرد و افزود : در صورت آزادسازی قیمت خودرو بسیاری از مسائل قیمتی در بازار خودرو رفع خواهد شد ضمن اینکه در جریان ایجاد رقابت زمینه کاهش قیمت خودرو نیز فراهم می شود.

وی تصریح کرد : با هر گونه ایجاد محدودیت در قیمت ، مشکلات بیشتری را در بازار خودرو ایجاد خواهد شد بنابراین باید بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت خودرو باشد.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"